رویداد های اخیر

آلمان پذیرش سالانه پنج هزار افغان را در نظر دارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۱)

مجله خبری اشپیگل آلمان گزارش داده که وزارت امور داخله فدرال این کشور ظاهراً می‌خواهد به عنوان بخشی از طرح پذیرش مهاجران افغان سالانه حداکثر پنج هزار پناهجوی افغان به آلمان آورده شوند، اما هنوز در مورد این طرح بحث جریان دارد.

وزارت داخله آلمان این مطلب را در پاسخ به یک پرسشنامه پارلمان آلمان بیان کرده است. در این نامه آمده که این رقم از لحاظ عملیاتی تحقق‌یافتنی به نظر می‌رسد.

حکومت فدرال آلمان در توافقنامه ائتلافی‌اش با این موضوع موافقت کرده است. هدف این است که افرادی که پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان با خطر مواجه هستند، مانند خبرنگاران و یا آموزگاران، در آلمان پذیرفته شوند.

این اولین باری است که رقم مشخصی در این زمینه نشر می‌شود. جولیان پالکه، نماینده حزب سبزهای آلمان در پارلمان این کشور گفت:”فقط سازمان‌های جامعه مدنی مثل “پل هوایی کابل” بیش از سه هزار نفر را حمایت کرده و ده‌ها هزار نفر را در معرض خطر گزارش می‌کنند.” او تقاضا کرد که:”خانواده‌های افرادی که در معرض خطر هستند نیز باید پذیرفته شوند.”

پالکه گفت که در مورد میزان این برنامه گفتگوهایی با وزارت داخله جریان دارد. ظاهراً در حال حاضر بحث اصلی این است که چه کسانی باید به عنوان اعضای خانواده یک فرد در معرض خطر محسوب شوند. به گفته او، با توجه به چگونگی تعریفی که از خانواده صورت می‌گیرد، این برنامه می‌تواند مجموعاً بالای ۱۰۰ هزار نفر را در بر بگیرد.

در آلمان اعضای درجه یک خانواده شامل زن و شوهر و فرزندان زیر ۱۸ ساله آنها می‌شود و در مورد افراد زیر سن، پدر و مادر آن‌ها شامل خانواده می‌شود.

وزارت داخله آلمان اعلام کرده که در حال حاضر روی بخش‌های اصلی این برنامه کار جریان دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل