رویداد های اخیر

آمادگی یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۲, ۱۴۰۲)

نماینده گروپ شرکت‌های «شان دونگ شینزو» چینی در دیدار با نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت از آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید ۱۰ میگاوات برق آفتابی، ایجاد کارخانه‌های سمنت و شیشه‌سازی، ساخت سرک‌ها، استخراج و پروسس سالانه پنج‌هزار تُن نفت در افغانستان خبر داده است.

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، دراین زمینه گفته است: «اکثراً تجار چینی که می‌آیند، می‌خواهند روی معادن افغانستان سرمایه‌گذاری بکنند، بیش‌ترین سرمایه‌گذاری شان فعلاً در بخش معادن است و همچنان در بخش‌های صنعت و زراعت هم تمایل دارند که سرمایه‌گذاری کنند.»

در همین حال، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته‌اند که بیش از هر زمان دیگر در افغانستان زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شده و در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از امارات متحده عربی، ترکیه، ایران و پاکستان نیز مایل به سرمایه‌گذاری در کشور هستند.

از سویی هم، رئیس کمپنی فنگویان چینی امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم همچنان علاقه‌مندی‌اش را برای سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان ابراز کرد.

گفتنی است که در حال حاضر شرکت‌های چینی در بخش‌های زراعت، معادن و استخراج نفت در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ارزش مجموعی آن به ۱.۲ میلیارد دالر می‌رسد.

Trending

خروج از نسخه موبایل