رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا ۲۶.۶ میلیون دالر به برنامه جهانی غذا در افغانستان کمک کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۸, ۱۴۰۲)

برنامه جهانی غذا از کمک ۲۶.۶ میلیون دالری اتحادیه اروپا برای فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان خبر داده است.

این سازمان در اعلامیه‌ای گفته است که مبلغ مذکور به برنامه جهانی غذا کمک می کند تا مساعدت‌های غذایی را به خانواده های گرسنه – از جمله آواره ها – در سراسر کشور ارائه دهد و کودکان و مادران باردار مبتلا به سوء تغذیه را تداوی کند.

فرانسوا گومنز، رئیس عملیاتی کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: «از هر سه افغان یک نفر نمی‌داند وعده غذایی بعدی‌اش از کجا می‌آید و جوامع با زمستان سختی روبرو هستند، در زمانی که کشور از یک اقتصاد آسیب‌دیده، زلزله‌های ویرانگر و بازگشت اجباری از پاکستان رنج می‌برد. اتحادیه اروپا در کنار مردم افغانستان ایستاده است که برای بقا به کمک‌های نجات بخش نیاز دارند.»

به گفته برنامه جهانی غذا، شرایط خشکسالی شدید در کشور برای سه سال متوالی منجر به حاصلات زراعتی کمتر از حد متوسط شده است و بحران اقتصادی خانواده های بی شماری را مجبور کرده تا برای بقای خود استراتیژی‌های منفی را اتخاذ کنند. در مناطق روستایی، خانواده ها آخرین دارایی های باقی مانده خود از قبیل تخم‌های بذری، گاو و وسایل زراعتی را فروخته اند. در شهرها، از هر سه خانواده، یک خانواده فرصت معیشتی ندارند و به دنبال کار هستند.

شیاو وی لی، رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت: «نیازها در افغانستان قبل از زمستان زیاد است و گرسنگی در شرایطی که میزان سوء تغذیه بالا است، یک سوم مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در لحظه‌ای حساس صورت می‌گیرد چنانچه ما هنوز فرصتی برای دسترسی به آسیب‌پذیرترین خانواده‌ها داریم، قبل از اینکه برف و یخ راه های کل جوامع را قطع کند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل