Connect with us

جهان

اردوی اوکراین می‌گوید که نیروهای روس بیش از ۴۰ شهر را در دونباس بمباران کردند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

به نقل از رویترز، اردوی اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه بیش از ۴۰ شهر را در منطقه دونباس در شرق این کشور بمباران کرده‌اند.

اردوی اوکراین تاکید کرده است که چنین وضعیتی منجر به بسته شدن آخرین دهلیز اصلی برای فرار غیرنظامیان محاصره شده  خواهد شد.

نیروهای مسلح اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده اند که:” اشغالگران بیش از ۴۰ شهر در منطقه دونتسک و لوهانسک را بمباران کردند و ۴۷ مکان غیرنظامی از جمله ۳۸ خانه و یک مکتب را تخریب کرده یا به آنها آسیب رساندند. همچنین در پی این بمباران پنج غیرنظامی کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.”

در این بیانیه آمده است که ده حمله دفع شد، ۴ تانک و ۴ طیاره بدون سرنشین سقوط و ۶۲ سرباز دشمن کشته شدند.

هنوز صحت این گزارش‌ها از سوی یک منبع مستقل تایید نشده است.

جهان

باراک اوباما و میشل اوباما از کامالا هریس حمایت کردند

پیش از این روزنامه نیویارک‌پست مدعی شده بود اوباما به دلیل عدم اعتماد به توانایی رأی‌آوری هریس هنوز حمایت خودش را از او اعلام نکرده است.

Published

on

(Last Updated On: )

کامالا هریس ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد باراک اوباما و میشل اوباما، رییس جمهور پیشین آامریکا و همسرش، از او برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

در این ویدیو آن‌ها حمایت خود از هریس را به صورت تیلیفونی به او اعلام می‌کنند.

رئیس جمهور سابق گفت: «ما تماس گرفتیم تا بگوییم، من و میشل از شما حمایت می‌کنیم و هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا شما را از این انتخابات عبور دهیم و وارد دفتر شویم» و همسرش اضافه کرد که کشور به جنگجوی شاد نیاز دارد. «تایید آنها در حالی صورت گرفت که برخی نظرات عمومی از بانوی اول سابق خواسته بودند که خودش به رقابت انتخاباتی بپیوندد.

میشل اوباما خطاب به هریس گفت: «اتفاقی تاریخی خواهد افتاد.»

پیش از این روزنامه نیویارک‌پست مدعی شده بود اوباما به دلیل عدم اعتماد به توانایی رأی‌آوری هریس هنوز حمایت خودش را از او اعلام نکرده است.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که دیگر نامزد انتخابات نخواهد شد و از هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها حمایت کرد. او خودش اظهار داشت که آرای کافی از اعضای حزب برای دریافت نامزدی به دست آورده است. خود رئیس جمهور امریکا هنوز دلایل تصمیم خود را توضیح نداده است.

شرایط جسمی و سلامت روان بایدن مهمترین دلیلی است که بایدن را مجبور به کناره گیری کرد.

Continue Reading

جهان

یک مقام بلند رتبه امریکایی: مذاکرات آتش‌بس غزه در مراحل پایانی خود قرار دارد

این مقام بلند رتبه امریکایی در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت به مرحله دوم توافق مستلزم مذاکرات بیشتر است، گفت: «در مراحل پایانی دستیابی به توافق بر سر مرحله اول آتش بس در غزه هستیم.»

Published

on

(Last Updated On: )

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بلند رتبه امریکایی که نامش ذکر نشده است گزارش داده است که، نشانه‌هایی از وجود چارچوب توافق آتش‌بس در غزه وجود دارد و ما در حال تلاش برای تکمیل توافق در مورد نحوه اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز باید برخی مسائل در مورد اجرای توافق آتش بس حل شود، افزود: »مرحله اول توافق شامل آزادی گروگان‌های (اسرای) بالای ۵۰ سال، مریضان و زخمی‌ها در مدت ۴۲ روز است.

این مقام بلند رتبه امریکایی در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت به مرحله دوم توافق مستلزم مذاکرات بیشتر است، گفت: «در مراحل پایانی دستیابی به توافق بر سر مرحله اول آتش بس در غزه هستیم.»

وی افزود: «در حال حاضر نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل نمی‌خواهد به توافق برسد.»

این مقام بلند رتبه امریکایی اضافه کرد: مذاکرات در حال حاضر با مذاکرات یک ماه پیش کاملا متفاوت است و مسائلی وجود دارد که تا حد زیادی حل شده است.

وی با بیان اینکه توافق نه تنها ممکن، بلکه برای بازگرداندن گروگان‌ها ضروری است، گفت: «بایدن رئیس جمهور امریکا متعهد است که تمام تلاش خود را برای بازگرداندن گروگان‌های غزه انجام دهد.»

این در حالی است که پیش تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که سفر هیات مذاکره کننده اسرائیل برای رایزنی درباره تبادل اسیرا و آتش بس در غزه به قطر تا پس از دیدار بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل و جو بایدن رئیس جمهور مریکا به تعویق افتاده است.

 

خبرهای مرتبط:

شورای امنیت سازمان ملل از طرح آتش بس اسرائیل و حماس حمایت کرد

جو بایدن خواستار پایان جنگ غزه شد

Continue Reading

جهان

نتانیاهو: هر کس در امریکا رییس‌جمهور شود، اسرائیل قوی‌ترین متحدش خواهد بود

ملاقات نتانیاهو با بایدن به طور موقت برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است؛ به شرطی که بایدن از کووید-۱۹ بهبود یافته باشد.

Published

on

(Last Updated On: )

صدراعظم اسرائیل روز دوشنبه اول اسد پیش از پروازش به امریکا با اشاره به ۹ ماه جنگ در اسرائیل و بلاتکلیفی سیاسی در امریکا، گفت صرف نظر از اینکه چه کسی رییس جمهور ایالات متحده شود، اسرائیل قوی‌ترین متحد این کشور در خاورمیانه خواهد ماند.

بنیامین نتانیاهو پیش از ترک اسرائیل به سوی واشینگتن گفت که از جو بایدن، رییس جمهوری امریکا، به دلیل حمایتش از اسرائیل در جریان جنگ تشکر می‌کند.

به گفته نتانیاهو، او قرار است با بایدن درباره «آزادی گروگان‌ها، پیروزی بر حماس و مقابله مشترک با تروریسم و محور شرارت به رهبری ایران» صحبت کند.

سفر نتانیاهو فرصتی برای بهبود بخشیدن به روابط سرد اسرائیل با امریکا دانسته شده تا همکاری‌های دوجانبه را در مورد بحران خاورمیانه تقویت کند.

این نخستین سفر نتانیاهو به مهم‌ترین متحد بین‌المللی خود از زمان بازگشت به قدرت در سال ۱۴۰۱ است.

خانواده‌های شماری از گروگان‌های اسرائیلی و همچنین نوعا آرگمانی، گروگان اسرائیلی که چند هفته پیش در عملیات اردوی اسرائیل آزاد شد، در این سفر نتانیاهو را همراهی می‌کنند.

ملاقات نتانیاهو با بایدن به طور موقت برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است؛ به شرطی که بایدن از کووید-۱۹ بهبود یافته باشد.

هر چند این سفر تحت‌الشعاع تصمیم بایدن مبنی بر عدم شرکت در انتخابات قرار گرفته اما روز یک‌شنبه منبعی آشنا با برنامه‌های رییس‌جمهور امریکا گفت که او طبق برنامه قبلی در کاخ سفید با نتانیاهو دیدار خواهد کرد.

همچنان نتانیاهو قرار است روز چهارشنبه سوم اسد در کنگره امریکا سخنرانی کند.

پس از ماه‌ها روابط سرد با واشینگتن بر سر نحوه برخورد کاخ سفید با حملات اسرائیل به غزه، این سفر فرصتی برای نتانیاهو است تا روابط خود را با امریکا بازسازی کند.

با توجه به خطر گسترش جنگ غزه به منطقه‌، انتظار می‌رود او در سخنان خود در کنگره بر هماهنگی پاسخ‌های احتمالی اسرائیل و امریکا به وضعیت ناپایدار خاورمیانه تمرکز کند.

دعوت نتانیاهو برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره افتخاری نادر است و معمولا شامل نزدیک‌ترین متحدان امریکا می‌شود.

رهبری جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان امریکا که بایدن را به عدم حمایت کافی از اسرائیل متهم کرده‌اند، میزبان نتانیاهو در کنگره خواهند بود.

سفر نتانیاهو به واشینگتن در شرایطی است که او تحت فشار داخلی برای بازگرداندن گروگان‌ها و فشار دولت بایدن برای پایان دادن به جنگ غزه قرار دارد.

پس از فشارهای امریکا بر اسرائیل برای از سرگیری مذاکرات با فلسطینی‌ها و تهدید امریکا به توقف ارسال تسلیحات، ادعای تضعیف روابط این کشور با واشینگتن در دوران نتانیاهو تقویت شد.

هم‌زمان در اسرائیل، نتانیاهو با درخواست‌های فزاینده برای توافق جنگ غزه و بازگشت ۱۲۰ گروگان این کشور روبه‌روست.

به گفته یوناتان فریمن، متخصص روابط بین‌الملل در پوهنتون عبری اورشلیم، بخشی از هدف این سفر نشان دادن این است که با وجود همه اعتراضات، نتانیاهو همچنان رهبر است و روابط قوی با امریکا دارد.

هیچ نشانه‌ای از احتمال دیدار نتانیاهو با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری امریکا وجود ندارد.

ترامپ که در دوران ریاست‌جمهوری خود رابطه نزدیکی با نتانیاهو داشت، اخیرا او را مورد انتقاد قرار داده و خواستار پایان سریع جنگ غزه شده است.

نتانیاهو در مقابل فشارها برای تحقیق در مورد شکست‌های امنیتی قبل از حمله هفتم اکتبر به اسرائیل که در آن هزار و ۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شدند، مقاومت کرده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثر اسرائیلی‌ها او را مقصر می‌دانند و در صورت برگزاری انتخابات، به او رای نخواهند داد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!