تجارت

ارزش صادرات و واردات در سه ربع اول سال روان به ۷.۵ میلیارد دالر می‌رسد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۳۰, ۱۴۰۲)

اداره ملی احصائیه و معلومات امروز (دوشنبه، ۳۰دلو) گفته است که ارزش صادرات و واردات کشور در سه ربع اول سال روان به ۷.۵ میلیارد دالر می‌رسد.

این اداره بیان داشته است که پس از جمع‌آوری، توحید و تحلیل ارقام؛ ارزش صادرات به یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون دالر و ارزش واردات به ۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون دالر می‌رسد.

درحالی‌که ارزش صادرات کشور در سه ربع اول سال ۱۴۰۱ به یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دالر و ارزش واردات به ۵ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسید.

اداره ملی احصائیه و معلومات افزوده است که، بیش‌ترین اقلام صادراتی کشور در سه ربع اول سال روان به پاکستان بوده که در مجموع ارزش آن به ۶۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسد، پس از آن هندوستان با ۴۶۳ میلیون و امارات متحده عربی با ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دالر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

میوه‌های خشک در میان اقلام صادراتی کشور در سه ربع اول سال روان بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده که ارزش صادرات آن به ۳۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دالر می‌رسد و به همین ترتیب نباتات طبی، مواد معدنی و میوه‌های تازه در جایگاه دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

در اعلامیه‌ای این اداره آمده است که، بیش‌ترین اقلام وارداتی کشور در سه ربع اول سال روان از ایران بوده که در مجموع ارزش آن به ۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسد.

پس از آن پاکستان با ۱ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دالر و  چین با ۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون دالر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

به گفته این اداره، تیل و روغنیات در میان اقلام وارداتی کشور در سه ربع اول سال روان بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده که ارزش مجموعی آن به ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دالر می‌رسد و به همین ترتیب ماشین‌آلات، وسایط ترانسپورتی و پرزه‌ها با ۶۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر در جایگاه دوم و منسوجات و فلزات و محصولات فلزی در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل