اخبار ساحوی

اعتراض وابستگان قربانیان قندهار به حکم دادگاه نظامی امریکا در مورد رابرت بیلز

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

باشندگان پنجوایی ولایت قندهار می گویند که حکم دادگاه نظامی امریکا در مورد رابرت بیلز عامل کشتار 16 غیرنظامی در این ولایت عادلانه نیست.

رابرت بیلز سال گذشته در جریان ماموریت اش در قندهار، شب هنگام از پایگاه خود بیرون شده و با حمله بر خانه های اطراف پایگاه، 16 غیر نظامی را به قتل رساند.

یک دادگاه نظامی در امریکا روز جمعه (1 سنبله)، آقای بیلز را به حبس ابد بدون امکان عفو محاکمه کرد.

اما این حکم دادگاه قناعت وابستگان قربانیان را فراهم نیاورده و آنان خواستار حکم اشد مجازات (اعدام) می باشند.

دو تن از بزرگان قومی که ده تن از اعضای خانواده شان در این رویداد از بین رفته اند، گفتند که در حق آنان ظلم شده و خواستار تامین عدالت هستند.

ذهین الله ذهین رییس دانشگاه ملالی در قندهار نیز حکم حبس ابد برای قاتل 16 غیر نظامی در پنجوایی قندهار را کم می داند.

به گفته آقای ذهین، این سرباز امریکایی جان شانزده غیرنظامی را گرفته و باید در بدل این کشتار بیرحمانه حکم سنگینی را از سوی دادگاه دریافت می کرد.

با این حال، رییس جمهور کرزی روز شنبه (2 سنبله) در جریان کنفرانس خبری خود در کابل گفت که از حکم دادگاه در مورد این عامل قتل غیر نظامیان در قندهار راضی است.

آقای کرزی اما تاکید کرد که دولت امریکا باید به بازماندگان قربانیان کمک کرده و زمینه زندگی مناسب را برای آنان فراهم آورد.

د كندهار د ملالۍ پوهنتون رييس ذهين الله ذهين هم رابرټ بيلز ته اورول شوې سزا كمه بولي او زياتوي، چې محكمې د شپاړس افغانانو دغه قاتل ته بايد د مرگ سزا اورولې واى.

رابرټ بيلز د شپاړس افغانانو د وژلو له كبله له امريكايي محكمې څخه بښنه غوښتې او دا يې منلې، چې شپاړس تنه ملكي افغانان يې د نشې په حالت كې وژلي دي.

Trending

خروج از نسخه موبایل