اخبار ساحوی

افراد دخیل در قضیه نکاح هم زمان یک زورگو با دو خواهر بازداشت شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دفتر رسانه ای والی ننگرهار به روز دوشنبه اعلام کرد که افراد دخیل در قضیه نکاح هم زمان یک مرد با دو خواهر با همکاری بزرگان محلی بازداشت شده اند.

در خبرنامه ای پخش شده آمده که در قضیه نکاح یک مرد با دو خواهر در یک شب در ولسوالی “کوز کونر” ولایت ننگرهار، افراد اصلی دخیل در این قضیه بازداشت شده اند و قضیه شان جهت ارزیابی کامل به نهادهای عدلی و قضایی واگذار شده است.

این قضیه پس از آن ابعاد تازه ای به خود گرفت که نادر خان، پدر کهنسال این دو دختر با ظاهر شدن در رسانه ها خواستار عدالت شد و شکایت نمود که یک زورمند محلی همزمان دو دختراش را به عقد خود در آورده و عزت خانواده اش را زیر پا کرده است.

براساس اظهارات خانواده قربانی، این زورمند ابتدا با یکی از دختران این خانواده ازواج می‌کند اما در اولین شب عروسی، به ادعای “باکره نبودن” عروس، دومین خواهرش را نیز با خود می‌برد. 

نادر خان که به روز یک شنبه در جمع فعالان حقوق زن در کابل از ظلمی که بر او و خانواده‌اش شده است، شکایت کرده گفت: “با سی نفر به خانه ام هجوم بردند، راکت، پیکا و کلاشینکف با خود داشتند. آن‌ها بر خانه ام حمله کردند و عزت خانواده‌ام را برباد دادند”.

اکنون هیئتی که از جانب حکومت به این ولایت سفر کرده می گوید، پنج فرد اصلی دخیل در این قضیه بازداشت شده و دوسیه این افراد جهت تحقیقات بیشتر به نهاد های عدلی و قضائی راجع شده است.

به نقل از خبرنامه محمد حنیف گردیوال معاون والی ننگرهار و سید عبدالغفار سادات رئیس تحقیقات جنائی وزارت امور داخله امروز در جریان یک کنفرانس خبری گفته اند که افراد دخیل در این قضیه بازداشت و جهت تحقیقات بیشتر به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی شده اند.

هیئت تاکید کرده که دوسیه افراد بازداشت شده به اساس قانون به پیش برده خواهد شد.

پیش از این مولوی عبدالرحمن فردی که خواهر دوم را به عقد نکاح این زورگو آورده بود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی می گوید در این قضیه مجرم نمی باشد چون در هنگام بستن نکاح برای وی گفته شده که این دو تن خواهر نه، بلکه دختران کاکا هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل