اخبار ساحوی

افراط گرایی در افغانستان با گذشت هر روز در حال افزایش است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر حج و اوقاف با تاکید این مطلب می گوید که با گذشت هر روز افراط گرایی در افغانستان رو به افزایش است. انها میافزاید افرادی هستند که زیر نام اسلام و دین از افراد گرایی برای منافع شخصی شان استفاده می کنند.

در همین حال برخی از علمای دینی می گویند که دهشت و وحشت در اسلام جا ندارد و مردم مسلمان افغانستان این وضعیت را برداشت نخواهند کرد.

افراط گرایی پديده ای كه به باور وزارت حج و اوقاف، تهديدهايی جدی را برای شهروندان کشور ایجاد کرده است.

وزارت حج می گوید که با عالمان دینی راهکار جدید در مبارزه با این پدیده را روی دست می گیرند، تا بتوانند افراط گرایی را از میان برداشته و مانع گسترش آن شود.

وزیرحج واوقاف فیض محمد عثمانی میگوید: “افراط گرایی در افغانستان دلایل و عوامل زیادی دارد باید برای مبارزه با این پدیده یک راه کار را جستجو کرد.”

می گوید که یکی از چالش های بنیادی برخوردهای سیاسی با افراطیت است.

فیض محمدعثمانی میافزاید: “برخورد سیاسی با افراط گرایی یکی از چالش های افراط گرایی است که این باعث میشود تا افراطیت گسترش یابد.”

در اینجا از افراط گرای اینگونه تعبیر میشود.

استاد دانشگاه محمدمحیق میگوید: “افراط گرایی میان ما به دشمنان روحیه میدهند بحث که امروز به نام جهاد جنگ میشود جنگ از سوی بیگانه ها برای منافع شخصی خودشان است.”

شماری از اعضای مجلس افراطیت را به دین ستیزی تشبیه میکنند و وضعیت کنونی را میگویند که قابل قبول نیست.

عضو مجلس نمایندگان شهزاده شاهد میگوید: “در اسلام برای وحشت وبربریت جای نیست، امروز به زن و کودک ترحم نیست وضعیت کنونی قابل برداشت نیست.”

گفتنیست که دولت همواره از این نگران بوده است که جوانان افغان به دلیل نبودن امکانات لازم برای ادامه آموزش های اسلامی در داخل کشور، راهی کشورهای همسایه از جمله پاکستان می شوند که گفته می شود برخی از مدارس دینی در آنجا بجای آموزش های دینی اموزش های هراس افگنی را میدهد.

گزارش از علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل