رویداد های اخیر

افغانستان در سال ۲۰۲۴ پُر بازدیدترین منطقه جهانگردی پیش‌بینی شده است

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۴, ۱۴۰۲)

روزنامه بریتانیایی ایندپیندنت نوشته است که افغانستان در سال ۲۰۲۴ به عنوان پُر بازدیدترین منطقه جهانگردی پیش‌بینی شده است.

این روزنامه به نقل از شرکت گردشگری «لوپاین تراول» نوشته که افغانستان اکنون مکان امن برای سیاحت و سفر است و در صدر فهرست این شرکت قرار گرفته است.

با این حال، مسوولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که در دو سال گذشته تعداد زیادی از گردشگران خارجی به کشور آمده اند و این سبب شده تا یک تصویر امن از افغانستان به بیرون ارایه شود.

محمد نبی، آمر بخش توریزم در ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ، گفته است: «گردشگران از کشورهای مختلف از افغانستان بازدید نموده اند و از بازدید شان و همچنان از وضعیت امنیتی بسیار خوشحال بوده اند.»

عبدالجبار نورزی، آمر بخش آرشیف موزیم هرات، نیز گفت: «در ۹ ماه گذشته حدوداً ۹۲۲۳ گردشگر داخلی و خارجی و همچنین محصلین و متعلمین از مکاتب دولتی و خصوصی از موزیم هرات دیدار نموده اند.»

در همین حال، شماری از توریستان خارجی که برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی افغانستان آمده اند می‌گویند که امنیت در این کشور تأمین شده و افغان‌ها هم مردم بسیار مهمان نواز هستند.

جوان ریرا، یک بازدید کننده خارجی از افغانستان، می‌گوید: «ما بسیار شنیده بودیم که این منطقه نا امن است حالا اما من به اینجا آمده ام و وقتی مناطق را دیدم، مردم به ما خوش ‌آمدید گفتند و حکومت هم با ما همکاری کرد. من از تجارب و چشم دیدهایم به دوستان و خانواده ام حکایت خواهم کرد و به آنان خواهم گفت افغانستان که یک کشور خوب برای سیاحت است.»

گفتنی است که صنعت توریزم در جهان یکی از صنایع پر درآمد در جهان است. هرگاه در افغانستان این صنعت رشد کند می‌تواند عواید زیادی بدست آورد.

Trending

خروج از نسخه موبایل