رویداد های اخیر

امارت اسلامی: پرواز طیاره‌های بی‌پیلوت امریکایی را در حریم هوایی افغانستان محکوم می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۷, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی پرواز طیاره‌های بی‌پیلوت (درون) در حریم هوایی افغانستان را محکوم کرده و آنرا نقض حریم فضایی این کشور توسط ایالات متحده امریکا خوانده است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی در یک مصاحبه با تلویزیون ملی از کشورهایی‌که این طیاره‌های بی‌سرنشین را در حریم فضایی کشور به پرواز در می‌آورند، خواست تا پرواز این طیاره‌ها را متوقف کنند.

فطرت گفت: «ما پرواز طیاره‌های بی‌سرنشین امریکایی را در حریم هوایی خود تجاوز خوانده و آن را تقبیح می‌کنیم و از امریکا خواهان حرمت به حریم هوایی خود هستیم و از کشورهایی‌ که اجازه می‌دهند تا از حریم هوایی افغانستان استفاده شود، می‌خواهیم که اجازه ندهند که از طریق آنان، فضای افغانستان اشغال شود.»

براساس گزارش‌ برخی از رسانه‌های محلی در افغانستان، در طول چند روز گذشته در فضای ولایت‌های مختلف کشور مشمول کندهار، طیاره‌های بی‌سرنشین در حال پرواز دیده شده است. این اولین باری نیست چنین طیاره‌ها در حریم فضایی افغانستان دیده می‌شوند.

پیش از این نیز مقام‌های امارت اسلامی پرواز طیاره‌های بی‌سرنشین را در حریم هوایی افغانستان تایید کرده و آن را مربوط به اردوی امریکا خوانده بودند.

طیاره‌های بی‌سرنشین در حریم هوایی کشور در حالی دیده شده‌اند که در این اواخر، نگرانی‌ها برای تشدید فعالیت داعش در افغانستان رو به افزایش نهاده است.

ذبیح‌الله مجاهد روز چهارشنبه (۱۵ حمل) در گفتگو با رادیوی ملی گفت که داعش پدیده‌ای نیست که در افغانستان مشکل ایجاد کند.

او گفت: «تبلیغات بعضی از کشورها در این مورد [داعش] تلاش برای بزرگنمایی این گروه است و یا کمپاین برای داعش است که ما این را رد می‌کنیم و حقیقت ندارد. داعش البته بوده ولی حالا کوبیده شده و از بین رفته است.»

امارت اسلامی در حالی ادعای نابود شدن گروه داعش را در افغانستان کرده‌ که این گروه مسوولیت حمله انتحاری را که در مقابل ساختمان کابل بانک در کندهار رخ داد، بر عهده گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل