جهان

امریکا و بریتانیا حمله‌های بیشتری را علیه حوثی‌ها در یمن انجام دادند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۶, ۱۴۰۲)

نیروهای امریکایی و بریتانیایی شنبه علیه ۱۸ موضع حوثی‌ها در یمن حمله کردند.

به گزارش رویترز، ایالات متحده تقریباً هر روز حمله‌هایی را علیه حوثی‌ها به دلیل هدف قرار دادن کشتی‌ها انجام داده است. حوثی‌ها می‌گویند که حمله‌های آنان به کشتی‌ها در همبستگی با فلسطینی‌های زیر تهاجم اسراییل است.

این عملیات‌ها تاکنون نتوانسته است که حمله‌های حوثی‌ها را متوقف کند.

در بیانیه مشترک کشورهایی که یا در این عملیات‌ها شرکت یا حمایت کرده‌اند، آمده است که اقدام اخیر نظامی علیه ۱۸ موضع حوثی‌ها در هشت نقطه در یمن از جمله تاسیسات زیرزمینی اسلحه و راکت‌ها، سیستم‌های دفاع هوایی، رادارها و یک هلیکوپتر انجام شده است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که هدف از این حمله‌ها «اختلال و تنزل بیشتر توانایی‌های شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران است.»

آستین افزوده است: «ما همچنان برای حوثی‌ها روشن خواهیم کرد که اگر حمله‌های غیرقانونی خود را که به اقتصاد خاورمیانه، محیط زیست، و ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن و سایر کشورها آسیب می‌زند، متوقف نکنند، عواقب آن را متحمل خواهند شد.»

استرالیا، بحرین، کانادا، دنمارک، ندرلند و نیوزلند از این عملیات‌ها حمایت کرده اند.

المسیره، شبکه خبری تلویزیونی یمن که توسط حوثی‌ها اداره می‌شود، روز شنبه تایید کرد که نیروهای امریکایی و بریتانیایی یک سلسله حملات را در صنعا، پایتخت آن کشور انجام دادند.

این رسانه به نقل از یک منبع نظامی حوثی‌ها که نامش فاش نشده، گفته است که حمله‌های مجدد «تلاشی شوم برای جلوگیری از کمک یمن به فلسطینی‌ها در غزه» می‌باشد.

در اوایل این هفته، حوثی‌ها مسوولیت حمله بر یک کشتی باری متعلق به بریتانیا و حمله با طیاره بی‌سرنشین بر یک کشتی امریکایی را بر عهده گرفتند و بندر و شهر تفریحی اسراییل، ایلات، را با راکت‌های بالستیک و طیاره‌های بی‌سرنشین هدف قرار دادند.

Trending

خروج از نسخه موبایل