خبرهای تازه

اوتو فیستر آلمانی سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اوتو فیستر 79 ساله آلمانی امروز (یکشنبه 24 دلو) با امضا قرارداد با فدراسیون فوتبال افغانستان به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشور برگزیده شد.

“اتو فیستر” آلمانی رسما هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان در مقدماتی جام ملتهای آسیا را به عهده گرفت.

این مربی ۷۹ سالۀ آلمانی که پیش از این سابقه هدایت تیم های ملی عربستان و بنگلادیش در آسیا و هدایت تیم ملی توگو در جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه دارد تا اخیر مقدماتی جام ملتهای آسیا هدایت شیران خراسان را به دوش خواهد داشت.

“اتو فیستر” سومین مربی تیم ملی فوتبال افغانستان است که در دو سال گذشته هدایت این تیم را بر عهده میگیرد.

پس از اسکلیزیچ و پیتر شگرت، حالا نوبت امتحان اتوفیستر کهنه کار و مسن شد.

در حالی که کمتر از دو ماه به اولین مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان در مقدماتی جام ملتهای آسیا باقی مانده است، اتوفیستر آلمانی با قراردادی یک ساله هدایت تیم ملی فوتبال کشور را در رقابتهای پیش روی به دوش گرفت.

وی میگوید، “من در کشورهای که مربیگری کردم، با چالش های بسیاری روبرو بودم و دوست داشتم که با چالش جدیدی روبرو شوم و برای همین پیشنهاد فدراسیون فوتبال افغانستان را برای مربیگری تیم افغانستان قبول کردم چون میخواهم با چالشی جدید دست و پنجه نرم کنم.”

در این نشست علی عسکر لعلی، مدیر برنامه های تیم ملی فوتبال از برنامه های پیش روی این تیم گفت.

لعلی از کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال در کشور قطر و برگزاری یک بازی دوستانه با تیم سنگاپور خبر داد که قرار است در نیمۀ ماه مارچ میلادی در دوحه برگزار شود.

در خلال این نشست خبری، خبرنگاران از حواشی تحولات اخیر انتخاباتی و تظاهرات بعضی ولایات مبنی بر عدم برگزاری انتخابات در موعد معین و اتهام فساد به این ریاست سوال کردند.

وی در پاسخ به خبرنگاران برپایی این تظاهرات در آستانۀ انتخابات را مغشوش کردن ذهنیت مردم و دولت در برابر فدراسیون فوتبال عنوان کرده است.

گزارشگر: مرتضی دانش

 

Trending

خروج از نسخه موبایل