اخبار ساحوی

ایران از سلاح‌های جدید دفاع هوایی خود رونمایی کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۸, ۱۴۰۲)

خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که ایران روز شنبه از سیستم راکتی ضد بالستیک «آرمان» و سیستم دفاع هوایی ارتفاع پایین «آذرخش» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام در جریان تشدید تنش‌ها در منطقه انجام شده است چنانچه شبه‌نظامیان حوثی یمن که از حمایت ایران برخوردار اند، یک رشته حمله‌ها را به کشتی‌های مرتبط با ایالات متحده، بریتانیا و اسراییل در بحر الاحمر برای نشان دادن همبستگی با مردم غزه انجام داده اند.

غزه از زمان حمله حماس به جنوب اسراییل در هفتم اکتوبر مورد تهاجم گسترده اسراییل قرار گرفته است.

در پاسخ به حمله‌های حوثی‌ها، ایالات متحده مکان‌هایی را در داخل یمن و همچنین مراکز گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داده است. پایگاه های نظامی ایالات متحده در سوریه و عراق نیز مورد حمله قرار گرفته است. اسراییل همچنین به اهداف مرتبط با ایران در سوریه حمله کرده است.

مراسم رونمایی از دو سیستم دفاع ایران روز شنبه با حضور محمد رضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع این کشور برگزار شد.

ایرنا گفته است که «با ورود سیستم‌های جدید به شبکه دفاع کشور، توان دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.»

سیستم راکتی آرمان می‌تواند همزمان با شش هدف در فاصله ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتری مقابله کند، در حالی که سیستم راکتی آذرخش با چهار راکت آماده فیر می‌تواند اهدافی را تا فاصله ۵۰ کیلومتری شناسایی و منهدم کند.

حدود هشت ماه قبل، ایران اولین راکت بالستیک مافوق صوت ساخت داخلی به نام «فتاح» را رونمایی کرده بود. مقام‌ها برد این راکت را ۱۴۰۰ کیلومتر اعلام کرده بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل