علم و تکنالوژی

ایلان ماسک قصد دارد ۳۷۰۰ تن از کارمندان توئیتر را اخراج کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۲, ۱۴۰۱)

بلومبرگ به نقل از منابع خبر داده است که ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، قصد دارد برای کاهش هزینه‌های خود، پس از خرید این شبکه اجتماعی، در حدود ۳۷۰۰ کارمندان این شرکت را کاهش دهد.

پیش از این پاراگ آگراوال که ریاست توییتر را بر عهده داشت به همراه دیگر مدیران این شرکت اینترنتی از کار برکنار شد.

شرکت امریکایی تویتر در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. محصول اصلی این شرکت یک شبکه اجتماعی برای تبادل پیام‌های کوتاه است. دفتر مرکزی آن در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا واقع شده است.

به نقل از این گزارش تیمی از مشاوران هم اکنون مشغول نهایی سازی طرح اخراج کارمندان هستند. همچنین یکی از گزینه‌های مورد بحث برای کارمندان اخراجی آن است که معاش ۶۰ روز آنها پرداخت شود.

کارمندانی که شغل شان در توئیتر حفظ می‌شود احتمالا باید در محل کار حضور یابند.

به نوشته بلومبرگ ماسک تصمیم دارد سیستم از راه دور این شرکت را لغو و با حفظ چند استثنا، از کارمندان بخواهد به دفاتر کاری برگردند.

این نشریه خبری قبلا اعلام کرده بود کارمندان توئیتر درباره تغییراتی که ماسک در این سیاست اجرا می کند، نگران هستند. البته ماسک چندان از دورکاری کارمندان در شرکت‌های دیگرش نیز راضی نبود و قبلا از کارکنان تسلا و اسپیس ایکس خواسته بود هر هفته۴۰ ساعت در محل کار حاضر شوند یا استعفا دهند.

ماسک علاوه بر اخراج تعداد زیادی از کارمندانش (برای صرفه جویی در مصارف) تغییرات زیادی در شیوه درآمدزایی شرکت ایجاد می‌کند و به عنوان مثال قصد دارد هزینه دریافت نشان آبی توئیتر را از۳ به ۸ دالر افزایش دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل