اخبار ساحوی

باران و سیل جان ۲۲ نفر را در شمال هند گرفت

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۹, ۱۴۰۲)

مقامات و رسانه های محلی در هند روز دوشنبه اعلام کردند که باران شدید در شمال این کشور دست کم ۲۲ کشته برجای گذاشته و همچنین باعث رانش زمین در این منطقه شده است.

مکاتب دهلی نو پس از بارندگی شدید در پایتخت در آخر هفته تعطیل شدند و مقامات ایالت‌های هیماچال پرادش و اوتاراکند از مردم خواستند تا بدون ضرورت از خانه های خود خارج نشوند.

روزنامه «تایمز آف ایندیا» گزارش داده که دست کم ۲۲ نفر بر اثر سیل و رانش زمین در ایالت‌های شمالی هیماچال پرادش، اوتاراکند، اوتار پرادش، جامو و کشمیر و پنجاب در روز یکشنبه جان خود را از دست دادند.

در ایالت شمالی هیماچال پرادش، سیل ناگهانی در آخر هفته سبب سقوط یک پل شد و چندین کلبه را با خود برد. تصاویری از  ANI، شریک رویترز نشان داد که مقامات از هلیکوپتر برای نجات افرادی که در جاده ها و پل ها به دلیل باران گیر افتاده بودند، استفاده کردند.

سرک‌ها در سراسر پنجاب، دهلی و اوتاراکند دچار سیل شدند. به گزارش رسانه های محلی، در برخی مناطق، امدادگران از قایق‌های رابری برای نجات افرادی که در داخل خانه‌هایشان گیر مانده بودند، استفاده کردند.

سوکویندر سینگ سوکو، وزیر اعلای هیماچال پرادش، اواخر روز یکشنبه در یک درخواست در رسانه های اجتماعی گفت: «لطفاً در خانه های خود بمانید زیرا در ۲۴ ساعت آینده باران شدیدتری پیش بینی می‌شود.»

یک مقام ارشد اداره هواشناسی گفت که بسیاری از مناطق هیماچال پرادش در آخر هفته بارندگی یک ماهه را در یک روز دریافت کردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل