تجارت

بزرگترین محمولۀ محصولات داخلی افغانستان از راه زمین به اروپا صادر شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۵, ۱۴۰۱)

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید بزرگترین محمولۀ محصولات داخلی افغانستان از راه زمین طی مراسمی امروز (شنبه، ۵ قوس) به سوی کشورهای اروپایی حرکت کرد.

به گفته مسوولان، این محصولات ۱۲۰ تُن است که کمتر از هفت تُن آن زعفران و متباقی میوه خشک می‌باشد که ارزش مجموعی آن به دو میلیون دالر می‎رسد.

در همین حال، مسوولان وزارت صنعت و تجارت ابراز کرده‌اند که آنان از تاجران کشور حمایت می‌کنند و به مشکلات شان رسیده‌گی خواهند کرد زیرا گسترش فعالیت‌های اقتصادی بستگی به سرمایه‌گذاری تاجران دارد.

قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت گفته است: «تولیدات کشور ما مانند میوه خشک، زعفران و پنبه چند مرتبه است که به کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا فرستاده می‌شود.»

از سویی هم، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری از تاجران می‌خواهد که در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.

خانجان الکوزی، عضو این اتاق گفت: «امروز یک محمولۀ بزرگ ۱۲۰ تُنی که چند میلیون‌ دالر ارزش دارد از افغانستان حرکت می‌کند که نه تنها میوه خشک است بلکه زعفران، قالین و مواد معدنی می‌باشد که عملاً از مسیر کراچی، حیرتان و بندر عباس به کشورهای بیرونی صادر می‌شود.»

این در حالی است که ماه گذشته افغانستان محمولۀ بزرگی از میوه ‌خشک را از طریق بندر اسلام ‌قلعه به آلمان صادر کرد که حدود ۱۲ تُن جلغوزه، ۸ تُن کشمش و پسته بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل