تجارت

بسته ماند گذرگاه مرزی چمن به دلیل هراس از هجوم افغان‌ها به پاکستان

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۵, ۱۴۰۰)

به نقل از گزارش خبرگزاری رویترز، صدها نفر در دو طرف گذرگاه چمن که تقریباً از دو هفته بدین سو بسته شده است، گیر ماده اند.

روز گذشته شماری از مردم در اعتراض به بسته بودن این گذرگاه انتقاد کردند و خواستار بازگشایی آن شدند.

سمع‌الله، یک تن از افغانان که برای کار به شهر کراچی رفته بود و اکنون در آنسوی گذرگاه گیر مانده است گفت:” این گذرگاه نزدیک به دو هفته می‌شود که بسته مانده است. ما در ۱۳ روز گذشته اینجا نشسته ایم تا باز شود. ما ساعت ۸ صبح به اینجا می آییم ، اما تا ساعت ۱۰:۰۰ شب دوباره برمی‌گردیم، زیرا آنها (مقامات) می‌گویند شاید ماه طول بکشد تا این گذرگاه دوباره باز شود. هرقدر پولی که به دست آورده بودیم، همه آن را در اینجا خرج کرده ایم.”

مقامات پاکستانی گفته اند ظاهراً این گذرگاه به دلیل ترس از هجوم افغان هایی که می‌خواهند سرزمین خود را پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی افغانستان در ماه آگست، ترک کنند بسته شده است.

گذرگاه مرزی چمن، پس از بندر تورخم دومین نقطه مرزی تجاری بزرگ با افغانستان در در ولایت قندهار افغانستان است که روزانه از سوی هزاران کارگر و همچنین تجار از هر دو کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش رویترز، روز جمعه هزاران تاجر در جاده‌های چمن خواستار باز شدن این گذرگاه شدند.

درحالی که هزاران افغان در تلاش برای ورود به پاکستان در نزدیکی گذرگاه تجمع کرده اند، پاکستان قبلاً اعلام کرده است که در موقعیتی نیست که پناهجویان بیشتری را بپذیرد.

مقامات پاکستانی می‌گویند در صورت تخفیف مقررات مرزی حدود یک میلیون افغان دیگر وارد این کشور خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل