Connect with us

رویداد های اخیر

بنیاد بیات به خانواده‌های نیازمند در شهر مزارشریف کمک کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

در ادامه کمک‌های رمضانی بنیاد بیات، ده‌ها خانواده نیازمند از کمک‌های این بنیاد در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ مستفید شدند. مسوولان این بنیاد می‌گویند که توزیع بسته‌های کمکی این نهاد به‌منظور دست‌گیری نیازمندان در بخش‌های مختلف کشور جریان دارد.

این بسته‌های غذایی مشمول آرد، روغن و برنج می‌شود که به خانواده‌های نادار توزیع شده است.

یافث ثاقب، نماینده بنیاد بیات در مورد این مساعدت‌ها گفته است: «به ادامه کمک‌های بنیاد بیات، این‌بار نیز یک مقدار مواد خوراکه از قبیل آرد، روغن و برنج برای فامیل‌های نیازمندان مزارشریف توزیع گردید و ان‌شاءالله این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.»

در همین حال، شماری از خانواده‌های نادار از کمک‌های بنیاد بیات ابراز خرسندی کرده‌اند.

طیبه، دریافت‌کننده کمک گفت: «با تشکر فراوان از کمک‌های رمضانی بنیاد بیات، واقعاً از بنیاد بیات خیلی تشکر می‌کنم که برای مردم تنگدست و فقیر این منطقه کمک کردند. این کمک‌ها در ماه رمضان خیلی از مشکلات ما را می‌تواند رفع کند.»

خیرالله، دریافت‌کننده کمک نیز گفت: «تشکر می‌کنم از نهاد خیریه بنیاد بیات بابت همکاری شان که در این ماه مبارک رمضان دست نیازمندان را می‌گیرند. امید است که تاجران و موسسات خیریه از این کارها دوامدار انجام دهند.»

بنیاد بیات یکی از نهاد‌های خیریه است که در بیست سال گذشته در کنار توزیع بسته‌های کمکی به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌پذیر، درتطبیق طرح‌های عمرانی کشور نیز نقش مهم را ایفا نموده است.

رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا برای تقویت امنیت غذایی شاگردان ۱۰ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند

Published

on

(Last Updated On: )

برنامه جهانی غذا (WFP) می‌گوید که اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو را به این نهاد برای تقویت امنیت غذایی شاگردان افغانستان اختصاص می‌دهد.

برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه (۹ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای نوشته است که این کمک شاگردان بیش از ۱۰ هزار مکتب را در ولایت‌های فراه، غور، جوزجان، ننگرهار، نورستان، پکتیکا، ارزگان و زابل زیر پوشش قرار می‌دهد.

این نهاد افزوده است که به لطف کمک‌های مالی اضافی اتحادیه اروپا بیسکویت‌های غنی یا خوراکی‌های مغذی تولید شده محلی میان شاگردان ۱۰ هزار مکتب توزیع می‌شود.

به اساس اعلامیه، دختران شاگرد در صنف‌های چهارم و ششم نیز کمک‌های چون روغن نباتی و پول نقد دریافت خواهند کرد.

در همین حال، هسیائو وی‌لی، مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته که این نهاد بیش از دو دهه پیش برنامه تغذیه مکتب‌ها را برای پیوند امنیت غذایی و تغذیه بهتر با آموزش آغاز کرد.

بربنیاد اظهارات وی، برنامه جهانی سال گذشته از ۱.۵ میلیون کودک در مکتب‌ها حمایت کرده و اتحادیه اروپا شریک کلیدی برای رسیدن این کمک‌ها بوده است.

این درحالیست که اتحادیه اروپا پیش از این نیز برای بهبود محیط‌های تعلیمی مکاتب افغانستان کمک کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

هزینه تعرفه‌های حمل‌ونقل ریلی ازبکستان-افغانستان ۵۰ درصد کاهش یافته است

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان اداره خط آهن ازبکستان در شهر ترمز آن کشور می‌گویند که هزینه تعرفه‌های حمل‌ونقل ریلی ازبکستان-حیرتان را ۵۰ درصد کاهش داده‌اند.

از این مسیر اموال تاجران از چین، قزاقستان، ازبکستان و برخی دیگر کشورها وارد افغانستان می‌شود. مسوولان خط آهن ازبکستان در شهر ترمز گفته‌اند که به‌منظور ایجاد سهولت و گسترش روابط تجارتی میان دو کشور و حمایت از تاجران افغان تعرقه‌ را تا ۵۰ درصد کاهش داده‌اند.

فرهاد، رئیس خط آهن شهر ترمز در این مورد گفته است: «قبلاً از محموله‌های که از دولت افغانستان می‌آمد، تعرفه‌های مشخص گرفته می‌شد. مثلاً محموله‌های که از طریق پل دوستی وارد می‌شد در بدل یک واگن چهل تُنه ۲۰۰ دالر و در بدل واگن بیست تُنه ۱۰۰ دالر گرفته می‌شد. همینگونه در گمرک نیز بر اساس خدمات مختلف مبالغ مختلف باید پرداخت میشد، اما اکنون همه پرداخت‌ها تا پنجصد دالر تا آخر سال معاف شده است.»

در همین ‌حال، تاجران در بلخ نیز از این اقدام ازبکستان و ایجاد سهولت‌ها در بخش حمل‌ونقل ریلی استقبال می‌کنند و از امارت اسلامی نیز خواستار ایجاد سهولت‌های بیشتر هستند‌.

از سویی هم، مسوولان خط آهن ولایت بلخ نیز می‌گویند که برای افزایش انتقالات آنان نیز درپی فراهم‌کردن سهولت‌ها هستند تا روند انتقال کالاها به صورت منظم انجام شود.

این در حالی است که تلاش‌ها برای آغاز کار عملی خط آهن افغان-ترانس نیز جریان دارد؛ خطی که از ازبکستان شروع و به پاکستان ختم می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ترکیه توافق‌نامه معافیت ویزه دیپلوماتیک با افغانستان را تعلیق کرد

Published

on

(Last Updated On: )

ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که توافق‌نامه معافیت ویزه دیپلوماتیک میان آن کشور و افغانستان لغو شده است.

با لغو این توافق‌نامه، مقام‌های ترکیه و امارت اسلامی برای ورود متقابل به افغانستان و ترکیه مجبورند، پروسه دریافت ویزه را طی کنند.

براساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه که امروز (چهارشنبه، ۹ جوزا) منتشر شد، این تصمیم با امضای رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهور ترکیه پس از دوازدهم جوزای ماه جاری اجرا می‌شود.

ترکیه این تصمیم را براساس ماده سوم فرمان شماره ۹ ریاست‌جمهوری آن کشور اتخاذ کرده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!