بی بی سی فارسی

بیست کارمند ریاست جمهوری افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک منبع دولت افغانستان که نخواست نامش فاش شود به بی‌بی‌سی گفت که حدود ۲۰ کارمند ارگ ریاست جمهوری افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند. این منبع گفته در نتیجه آزمایش‌ شماری از کارمندان دفتر ریاست جمهوری، ۲۰ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده و در قرنطین بسر می‌برند.

تلویزیون خصوصی طلوع نیز گزارش داد که به اسناد دست یافته که نشان می‌دهد شماری از کارمندان ارگ به کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر چندین گروه کاری وزارت صحت/بهداشت افغانستان مشغول نمونه‌گیری از مقام‌ها و کارمندان دفتر ریاست جمهوری افغانستان هستند.

تا کنون ریاست جمهوری و وزارت صحت افغانستان در این مورد چیزی نگفته‌اند.

وزارت صحت افغانستان امروز اعلام کرد که با شناسایی ۳۷ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۵۲۱ نفر رسیده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارتخانه گفت واقعات جدید شامل ۱۶ مورد در کابل، ۸ مورد در هرات، ۲ مورد در قندهار، ۲ مورد در لوگر، ۲ مورد در دایکندی، ۲ مورد در تخار، و یک یک مورد در ولایت‌های بامیان، پروان، غور، بادغیس و نیمروز است.

بنابر آخرین اطلاعات وزارت صحت افغانستان تاکنون ۳۲ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور بهبود یافته و ۱۵ نفر دیگر جان باخته‌اند.

تاکنون بیشترین موارد مثبت بیماری کرونا در افغانستان، در هرات ثبت شده که در همسایگی ایران است.

علاوه بر کابل و هرات، بیماران کرونا تاکنون در ولایت های سمنگان، نیمروز، لوگر، بلخ، زابل، غزنی، بدخشان، قندهار، ننگرهار، دایکندی، کاپیسا، بادغیس، سرپل، پکتیکا، بغلان، قندوز، غور، پکتیا، تخار و فاریاب شناسایی شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل