Connect with us

ورزش

بیش از ۳۰۰ بازیکن برای لیگ برتر کریکت هند ۲۰۲۴ ثبت نام کردند، ده تن آنان افغان اند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

با نزدیک شدن مسابقات لیگ برتر کریکت هند سال ۲۰۲۴، به تعداد ۳۳۳ بازیکن از جمله ۱۰ بازیکن افغانستان، برای مراسم سالانه داوطلبی که روز سه شنبه در دبی برگزار می‌شود، ثبت نام کرده اند.

فهرست بازیکنان امسال ترکیبی از استعدادهای جوان و باتجربه را به نمایش می‌گذارد و انتخاب‌های مختلف را در اختیار مالکان تیم‌ها قرار می‌دهد.

مسن ترین بازیکنی که امسال ثبت نام کرده اسطوره کریکت افغانستان محمد نبی است که در سن ۳۹ سالگی برای هر تیمی تجربه زیادی به ارمغان می آورد.

چهار نفر دیگر دیوید ویز (سن: ۳۸) – نامیبیا، بن کتینگ (سن: ۳۷) – آسترالیا؛ جلجا سکسنا (سن: ۳۷) – هند; و تنمی میشرا (سن: ۳۷) – هند/کینیا هستند.

از کوینا مافاکای ۱۷ ساله، اعجوبه افریقای جنوبی گرفته تا نبی ۳۸ ساله باتجربه افغانستان، این داوطلبی در هر لحظه نوید هیجان را می دهد.

نبی، کپیتان سابق افغانستان و یک بازیکن همه کاره آخرین بار در سال ۲۰۲۱ در لیگ برتر هند فقط در سه مسابقه بازی کرد. این بازیکن که اخیراً به عنوان نماینده افغانستان در جام جهانی پنجاه آوره  ۲۰۲۳ دیده شد، قیمت اولیه خود را برای این داوطلبی ۱.۵ کرور روپیه هندی (۱۸۰ هزار دالر) تعیین کرده است.

سال گذشته، نبی قیمت اولیه خود را یک کرور روپیه هندی تعیین کرد اما به فروش نرسید. با این حال، در همان داوطلبی، سام کوران از انگلستان توسط پنجاب کینگز به قیمت ۱۸.۵۰ کرور روپیه هندی (۲.۲۶ میلیون دالر) خریداری شد.

الله محمد غضنفر با تنها ۱۸ سال سن، یکی دیگر از بازیکنان کریکت افغانستان است که در این داوطلبی ثبت نام کرده است. غضنفر اخیراً برای تیم زیر ۱۹ سال افغانستان مقابل زیر ۱۹ سال پاکستان در دبی بازی کرد. قیمت اولیه او ۲۰ لک روپیه هندی است.

سایر بازیکنان افغانستان و قیمت اولیه آنها قرار ذیل اند:

عظمت الله عمرزی ۵۰ لک روپیه هندی

مجیب الرحمن ۲۰۰ لک روپیه هندی

محمد وقار سلام خیل ۵۰ لک روپیه هندی

ابراهیم زدران ۵۰ لک روپیه هندی

نجیب الله زدران ۵۰ لک روپیه هندی

قیس احمد ۵۰ لک روپیه هندی

فرید احمد ۵۰ لک روپیه هندی

اظهارالحق نوید ۵۰ لک روپیه هندی

ورزش

تیم کریکت افغانستان اولین پیروزی خود در برابر نیوزیلند را رقم زد

Published

on

(Last Updated On: )

تیم ملی کریکت افغانستان در بازی دوم خود در جام جهانی ۲۰ آوره با تفاوت ۸۴ دوش نیوزیلند را مغلوب کرد. این اولین پیروزی افغانستان در تاریخ در برابر نیوزیلند بود.

در این بازی، تیم نیوزیلند با برنده شدن قرعه، افغانستان را به توپزنی فراخواند. افغانستان با از دست دادن ۶ ویکت در ۲۰ آور ۱۵۹ دوش انجام داد.

رحمان الله گربز از ۵۶ توپ ۸۰ دوش و ابراهیم زدران از ۴۱ توپ ۴۴ دوش انجام داد. گربز بهترین بازیکن مسابقه شناخته شد.

تیم نیوزیلند که در جام جهانی ۲۰۲۱ به مقام نایب قهرمانی رسیده بود، در تعقیب هدف ۱۶۰ دوش افغانستان، با انجام دادن ۷۵ دوش در ۱۵.۲ آور حذف شد.

راشد خان در ۴ آور خود ۴ ویکت گرفت و ۱۷ دوش واگذار کرد، در حالی که فضل الحق فاروقی همین تعداد ویکت را در ۳.۲ آور به دست آورد و ۱۷ دوش واگذار کرد. محمد نبی دو ویکت گرفت.

کین ویلیامسن، کپیتان نیوزیلند پس از پایان بازی گفت: «به افغانستان مبارک باشد، آن‌ها در همه بخش‌ها در مقایسه با ما بهتر بازی کردند. مهارت‌های که داشتند، وضعیت را برای ما دشوار کرده بود.»

این دومین پیروزی پیهم تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی ۲۰ آوره بود.

در بازی اول، افغانستان با تفاوت ۱۲۵ دوش یوگاندا را شکست داده بود.

افغانستان در بازی بعدی خود روز جمعه ساعت ۵ صبح به وقت افغانستان به مصاف پاپوا گینه نو می‌رود.

Continue Reading

ورزش

تساوی بدون گول تیم ملی فوتبال افغانستان در مقابل قطر

Published

on

(Last Updated On: )

دیدار تیم ملی فوتبال افغانستان با قطر، تیم قهرمان آُسیا، در مسابقات راهیابی به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ روز پنجشنبه در عربستان سعودی با تساوی بدون گول به پایان رسید و افغانستان یک امتیاز ارزشمند به دست آورد.

این تساوی پس از چهار پیروزی متوالی قطر در مسابقات راهیابی، زنجیره بردهای قطر را شکست. قهرمان آسیا با ۱۳ امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد و هند و افغانستان هر کدام با ۵ امتیاز در رتبه‌های بعدی جای گرفته اند. کویت با ۴ امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

محمد عیاش، بازیکن قطر پس از پایان بازی گفت: «واضح است که هدف ما چنین نتیجه‌ای نبود چون برای پیروزی سخت تلاش کردیم. به خصوص در نیمه دوم سعی کردیم گول بزنیم اما چانس با ما یاری نکرد.»

وی افزود: «ما تجربه ارزشمندی از این مسابقه به دست آوردیم و امیدواریم در بازی بعدی بهتر ظاهر شویم.»

افغانستان روز سه شنبه با کویت، تیم میزبان دیدار خواهد کرد.

دو تیم برتر هر گروه به دور سوم مسابقات راهیابی به جام جهانی فوتبال صعود می‌کنند و در عین حال حضور خود را در دور بعدی جام ملت‌های آسیا قطعی خواهند کرد.

Continue Reading

ورزش

افغانستان در جام جهانی کریکت ۲۰ آوره با تفاوت ۱۲۵ دوش یوگاندا را شکست داد

Published

on

(Last Updated On: )

تیم ملی کریکت افغانستان در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰ آوره در گویان با تفاوت ۱۲۵ دوش یوگاندا را شکست داد.

رحمان الله گربز (۷۶) و ابراهیم زدران (۷۰) با شراکت عالی ۱۵۴ دوش خود پایه و اساس پیروزی را گذاشتند. افغانستان با از دست دادن ۵ ویکت در مجموع ۱۸۴ دوش انجام داد.

سپس فضل الحق فاروقی توپ اندازی عالی خود را به نمایش گذاشت چنانچه او ۵ ویکت گرفت و تنها ۹ دوش واگذار کرد.

یوگاندا با انجام دادن ۵۸ دوش در ۱۶ آور حذف شد.

فاروقی به دلیل عملکرد فوق العاده خود به عنوان بهترین بازیکن مسابقه معرفی شد. فاروقی پس از سه بازیکن دیگر بهترین توپ اندازی را در یک مسابقه در تاریخ جام جهانی کریکت ۲۰ آوره انجام داده است.

مسابقات را به گونه مستقیم تماشا کنید!

تلویزیون آریانا رقابت‌های جام جهانی ۲۰ آوره را به گونه مستقیم پخش می‌کند.

اخبار، به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات در مورد این تورنمنت به‌طور منظم در سایت آریانا نیوز و شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود، پس حتماً با ما همراه باشید.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!