ورزش

تاریخ مسابقات کریکت افغانستان با سریلانکا و ایرلند اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۹, ۱۴۰۲)

بورد کریکت افغانستان روز دوشنبه تاریخ برگزاری مسابقات این کشور دربرابر سریلانکا و ایرلند را اعلام کرد.

تیم افغانستان ابتدا از ۲ تا ۲۱ فبروری برای یک مسابقه تست، سه مسابقه یک روزه بین المللی و سه مسابقه ۲۰ آوره بین المللی به سریلانکا سفر خواهد کرد و سپس از ۲۸ فبروری تا ۱۸ مارچ در امارات متحده عربی میزبان ایرلند خواهد بود.

مسابقات دربرابر سریلانکا با یک تست در میدان کریکت کلپ ورزشی سینهالی در کولمبو از ۲ تا ۶ فبروری آغاز می‌شود.

مسابقه تست با سه مسابقه یک روزه بین المللی که روزهای ۹، ۱۱ و ۱۴ فبروری در استدیوم بین المللی کریکت پریماداسا در کولمبو برنامه ریزی شده است، دنبال می‌شود و سپس سه مسابقه ۲۰ آوره در ۱۷، ۱۹ و ۲۱ فبروری دراستدیوم بین المللی کریکت دمبولا برگزار خواهد شد.

از سریلانکا، تیم افغانستان به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد، جایی که آنها میزبان ایرلند برای یک سلسله مسابقات شامل یک تست، سه بازی یک روزه بین المللی و سه بازی ۲۰ آوره بین المللی از ۲۸ فبروری تا ۱۸ مارچ خواهند بود.

سلسله بازی‌های خانگی افغانستان دربرابر ایرلند نیز با یک مسابقه تست در استدیوم کریکت زاید در ابوظبی از ۲۸ فبروری تا ۳ مارچ آغاز خواهد شد. پس از آن سه مسابقه یک روزه بین المللی در ۷، ۹ و ۱۲ مارچ و سه مسابقه۲۰ آوره بین المللی در ۱۵، ۱۷ و ۱۸ مارچ در استدیوم کریکت شارجه برگزار خواهد شد.

میرویس اشرف، رئیس بورد کریکت افغانستان، روز دوشنبه گفت که گفتگوهای مثمر با مقامات کریکت سریلانکا منجر به گنجاندن سه بازی یک روزه بین المللی در این سلسله مسابقات شد که قبلا شامل سه مسابقه ۲۰ آوره و یک مسابقه تست بود.

وی گفت: «افزودن این سه مسابقه یک روزه بین المللی اقدامی قابل توجه برای حصول اطمینان از یک سفر کامل و جامع است که نه تنها زمینه خوبی را برای کریکت افغانستان فراهم می‌سازد، بلکه باعث تقویت روابط قوی تر بین دو کشور می‌شود. بازی با سریلانکا در سریلانکا همیشه دشوار است، اما چالشی است که قهرمانان افغان به راحتی می‌توانند آن را بپذیرند.»

در همین حال، نصیب خان، رئیس اجرایی بورد کریکت افغانستان، خرسندی خود را نسبت به فصل پر هیجان برای تیم افغانستان برای چند ماه آینده ابراز کرد که به مسابقات جام جهانی در جون کمک خواهد کرد.

اعلام تاریخ سلسله مسابقات با سریلانکا و ایرلند چند روز قبل از شروع سلسله مسابقات ۲۰ آوره افغانستان در برابر هند انجام شده است.

این رویداد روز پنج‌شنبه، ۱۱ جنوری آغاز می‌شود و اولین مسابقه ۲۰ آوره بین المللی قرار است در استدیوم انجمن کریکت پنجاب در موهالی برگزار شود، دومین مسابقه در ۱۴ جنوری در اندور و آخرین مسابقه در ۱۷ جنوری در استدیوم چیناسوامی واقع بنگلور برگزار می‌شود.

تلویزیون آریانا حق انحصاری پخش این مسابقات را به دست آورده است و علاقه‌مندان کریکت در افغانستان می‌توانند هر سه مسابقه مقابل هند را به صورت زنده از تلویزیون آریانا تماشا کنند.

اولین مسابقه روز پنجشنبه ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت کابل آغاز خواهد شد، پس حتما با ما همراه باشید!

Trending

خروج از نسخه موبایل