خبرهای تازه

ترامپ راهبرد کشورش را در قبال افغانستان فردا به بحث می گیرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دونالد ترمپ، رییس جمهورامریکا راهبرد واشنگتن در قبال افغانستان را فردا (جمعه، ۲۷ اسد)، به بحث می گیرد.

به نظر می رسد راهبرد امریکا به پختگی می رسد و سر انجام پس از هفته ها تاخیر رفته رفته آشکار می شود .

کاخ سفید می گوید که دونالد ترمپ فردا به کمپ دیوید می رود و با تیم امنیت ملی اش در مورد راهبرد امریکا در قبال افغانستان بحث خواهد کرد.

معاون رییس جمهور امریکا سفرش به امریکا جنوبی را کوتاه ساخته و برای پیوستن به رییس جمهور در کمپ دیوید، به امریکا بر می گردد، تا یکی از اشتراک کنندگان بحث مشاوران امنیت ملی در مورد راهبرد واشنگتن در قبال افغانستان باشد.

جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا می گوید:”رییس جمهور آماده شنیدن مشوره من، وزیر خارجه و رییس سی آی ای است.”

از سوی هم، رسانه های امریکایی نوشته اند که این راهبرد امریکا شامل حال پاکستان نیز می شود.

در روزنامه امریکایی ده ایل آمده است: “انتظار می رود این راهبرد شامل این باشد که چگونه امریکا می تواند در مورد پاکستان تصمیم بگیرد و آیا سه تا پنج هزار سرباز اضافی برای مبارزه با طالبان، داعش و القاعده در منطقه نیاز است؟”

با این حال در سرمقاله  واشنگتن پُست نیز آمده است که امریکا نمی تواند در حال حاضر افغانستان را ترک کند.

واشنگتن پست می نویسد: “هنگامی که آقای ترمپ طرح راهبرد امریکا برای افغانستان را ارزیابی می کند، به  همین زودی شاید روز جمعه، امیدوار هستیم همچنان در نظرداشته باشد که خطرهای واقعی  شکست  وجود دارد. ایالات متحده امریکا نباید افغانستان را حالا ترک کند.”

این روزنامه افزوده است که رییس جمهور باید به حرف جنرالانش گوش دهد و راهبرد روشن و با هدف را انتخاب کند زیرا رسیدن به ثبات در افغانستان ارزش این را دارد که یک تعهد کافی برای وجود نیروهای امریکایی، عملیات های ویژه و قوت هوایی صورت گیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل