اخبار ویژه

ترمپ: باید نیروهای مان را از افغانستان تا کریسمس خارج کنیم

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۷, ۱۳۹۹)

ساعاتی پس از آنکه مشاور امنیت ملی امریکا گفت که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان تا اوایل سال آینده به ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت، دونالد ترمپ رییس جمهوری این کشور در تویتی گفت که تمام نیروهای امریکایی باید در کریسمس امسال در خانه های شان باشند.

 آقای ترمپ در صفحه تویتر اش نگاشته است: “باید شمار اندک از مردان و زنان شجاع مان که در افغانستان خدمت میکنند، در کریسمس در خانه های شان باشند.”

چند ساعت پیش از تویت آقای ترمپ، رابرت ابراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که امریکا  هم اکنون ۵۰۰۰ سرباز در افغانستان دارد و قرار است تا پایان سال به نصف کاهش بدهند.

آقای ابراین گفته است: “سرانجام، خود افغان ها مجبورند به یک توافق صلح دست یابند. پیشرفت آن کند و پیشرفت دشوار خواهد بود، اما ما فکر می کنیم این یک گام ضروری است – ما فکر می کنیم امریکایی ها باید به خانه خود بیایند.”

در همین حال رویترز گزارش کرده است که تا هنوز معلوم نیست که آقای ترمپ فرمان خروج را صادر خواهد کرد یا تنها آرزوی دیرینه‌ی خود را به زبان می‌آورد.

اما ترمپ که به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات ماه آینده است، بیرون شدن از “جنگ‌های بی پایان مضحک” را سنگ بنای سیاست خارجی خود قرار داده است.

امریکا و طالبان توافقی را در ماه فبروری سال روان میلادی در دوحه امضا کردند و این توافق مشروط بود که شامل خروج كامل نیروهای امریکایی از افغانستان میشود. از آن زمان تا هنوز سطح نیروهای نظامی امریکا از ۱۳۰۰۰ به ۸۶۰۰ و حالا هم که مشاور امنیت ملی این کشور میگوید که ۵۰۰۰ نظامی امریکا در افغانستان باقی مانده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل