رویداد های اخیر

تظاهرات جنبش حفاظت از پشتون‌ها در پیوند به حادثه‌ی تیراندازی چمن

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۱, ۱۳۹۹)

جنبش حفاظت از پشتون‌ها (PTM) روز دوشنبه در اعتراض به حادثه تیراندازی روز یکشنبه در چمن-اسپین بولدک در مرز افغانستان و پاکستان تظاهرات برگزار کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستان، نیروهای امنیتی پاکستان پس از درگیری بین بازرگانان پشتون و مقام‌های مرزی، پشتون‌های غیر مسلح را در دروازه مرزی هدف تیراندازی قرار دادند.

این تظاهرات روز دوشنبه در مقابل مجلس ولایتی بلوچستان در کویته برگزار شد.

محسن داور، یکی از رهبران این جنبش در صفحه تویترش گفته است که:” این اولین باری نیست که سپاه مرزی پاکستان غیرنظامیان را در چمن هدف قرار میدهند. ما خواستار دستگیری و پیگرد قانونی قاتلان هستیم. ما خواهان عدالت هستیم.”

شماری از فعالان مدنی نیز دراین تظاهرات شرکت کردند و گفته اند که: “حاکمان پاکستان بر روی کشمیر اشک تمساح می‌ریزند، اما از بلوچ و پشتون برای تمرین هدف استفاده می‌کنند.”

یکی دیگری از اشتراک کننده گان می گوید که چرا کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در برخورد پاکستان با با پشتون‌ها و بلوچ‌ها برخورد دوگانه دارد؟

به گزارش خبرگزاری ANI ، روز گذشته در رویداد تیراندازی نظامیان مرزی پاکستان یک تن جان باخت و شش تن دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

ANI گزارش داده است که رویداد زمانی رخ داد که مشاجره لفظی بین مقام‌های مرزی و بازرگانان پشتون، که می خواستند با کالاهای خود پیاده از مرز عبور کنند، صورت گرفت.

شبکه پاکستانی دان نیوز نیز گزارش داده است که که بازرگانان سپس در دروازه مرزی جمع شده و خواستار باز شدن گذرگاه شدند. هنگامی که مقام‌های مرزی از این کار امتناع کردند، بازرگانان شروع به سنگ اندازی به مرزبانان کردند و لاستیک‌های نزدیک دروازه را به آتش کشیدند.

ANI گزارش داد که وضعیت زمانی بیشتر به وخامت گراید که یک معترض به شوی یک سرباز امنیتی آتش گشود و در مقابل سرباز نیز بر وی شلیک کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل