رویداد های اخیر

جنرال ارشد سابق امریکا می‌گوید که داعش شاخه خراسان در حال رشد است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۵, ۱۴۰۳)

جوزف ووتل، رئیس سابق قوماندانی مرکزی ایالات متحده، مدعی شده است که داعش شاخه خراسان در حال رشد است و امریکا منابع کافی را برای کاهش خطر این گروه در منطقه ندارد.

ووتل در مصاحبه با وب سایت خبری «بزنس انسایدر» افزوده است که پیش از خروج امریکا از افغانستان، واشنگتن از قابلیت‌های اطلاعاتی قابل توجهی در منطقه و توانایی انجام حملات علیه این گروه برخوردار بود، اما شیوه جدید مقابله با تروریزم امریکا راه را برای تقویت داعش خراسان هموار کرده و این گروه حالا بر حملات فرامرزی تمرکز می‌کند.

به باور وی، ایالات متحده هنوز توانایی جمع آوری اطلاعات معنادار در منطقه را دارد، اما این توانایی نسبت به آنچه که قبلاً بود کاهش یافته است. وی تاکید کرد که بسیار مهم است که ایالات متحده به تخصیص منابع خود برای مقابله با این تهدید ادامه دهد و آن را در اولویت قرار دهد.

ووتل گفته است که یکی از راه ها برای انجام این کار، همکاری با شرکای منطقه‌ای در ماحول افغانستان، مانند پاکستان یا کشورهای آسیای مرکزی، به‌هدف افزایش همکاری و تبادل اطلاعات است.

این در حالی است که امارت اسلامی بارها تاکید کرده که داعش سرکوب شده است و توانایی انجام حملات از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری را ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل