رویداد های اخیر

حقانی: امارت اسلامی در مبارزه برضد داعش متعهد است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله در گفتگوی با یک شبکه هندی روز جمعه، ۲۹ جولای، گفته است که شبکۀ القاعده درافغانستان حضور ندارد و امارت اسلامی به تعهدات خود با جامعه جهانی برای مبارزه با داعش پابند است.

سراج الدین حقانی می‌افزاید که القاعده نیروی نظامی در افغانستان ندارد و این شبکه دیگر تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان نیست.

آقای حقانی نگرانی هند را از بابت حضور گروه‌های «جیش‌محمد» و «لشکرطیبه» در افغانستان بی اساس می‌داند وتأکید می‌کند که امارت اسلامی در تأمین امنیت اماکن دیپلوماتیک کشورها و دیپلومات‌های خارجی به شمول هند، آماده‌گی دارد.

آقای حقانی می‌گوید که امارت اسلامی با داعش می‌جنگند و دراین خصوص با جامعه جهانی تعهد دارد.

حقانی در گفتگو با این شبکه گفته است: «درارتباط با داعش به تعهدات که با جهان و کشورهای اسلامی کرده‌ایم، پابندیم و گام‌های هم به ضد این گروه برداشته شده‌است، اما در ارتباط به القاعده، این شبکه در افغانستان حضور ندارد، این شبکه دیگر تهدید برای جهان نیست، پیام ما به جهان این است که دیگر نیروی از تروریزم در افغانستان وجود ندارد، اجازه نمی‌دهیم افغانستان به مرکز عملیات تروریزم مبدل شود، نیروهای ما قادراند مانع تلاش‌های که امنیت و ثبات افغانستان منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو کند، شوند».

سرپرست وزارت امورداخله در برابر پرسش که آیا امارت اسلامی افغانستان آماده است در صورتیکه هند بخواهد عملیات نظامی برنامه ریزی شده‌ای را علیه جیش‌محمد و لشکرطیبه در افغانستان انجام دهد، با این کشور همکاری خواهد کرد، گفته است: «نگرانی که هند از بابت حضور جیش‌محمد و لشکرطیبه در افغانستان دارد، بی‌بنیاد است، ما می‌خواهیم روابط خیلی صمیمی با هند داشته باشیم، چنین ترس بی اساس و نامطلوب است».

سرپرست وزارت داخله افزوده است که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا روابط خوب دیپلوماتیک با هند داشته باشد و همین گونه خواهان داشتن روابط مثبت سیاسی با سایرکشورهای منطقه و جهان است.

پیش از این نیز چندین مقام عالی رتبۀ امارت اسلامی در گفتگو با رسانه‌های هندی اطمینان داده‌اند که امنیت اماکن دیپلوماتیک و ماموران سیاسی این کشور را تأمین خواهند کرد و دهلی نو می‌تواند با خاطر آسوده فعالیت‌های عمرانی خود را ادامه داده و پروژه‌های ناتکمیل را تکمیل کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل