اخبار ساحوی

حمله به کاروان موترهای مولانا فضل الرحمن در دیره اسماعیل خان پاکستان

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۱, ۱۴۰۲)

کاروان موترهای مولانا فضل الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، روز یک‌شنبه (۱۰جدی) در منطقه دیره اسماعیل‌خان در خیبرپختونخوا هدف حمله قرار گرفت.

مفتی ابرار، سخنگوی مولانا فضل الرحمن، گفت که در این حمله به فضل الرحمن و همراهانش آسیبی وارد نشده است.

فضل الرحمن برای شرکت در مراسم عروسی پسرش در مسیر راه از دو سمت هدف حمله قرار گرفت.

پولیس خیبرپختونخوا می‌گوید که در سرک یورک‌آل پلازای دیره اسماعیل‌خان، موتر مولانا فضل الرحمن در حین توقف برای پر کردن تیل، هدف حمله قرار گرفت.

مولانا فضل الرحمن روز گذشته به نهادهای امنیتی پاکستان هشدار داده بود که در صورت وقوع حمله، نهادهای امنیتی پاسخگو خواهند بود.

وزارت داخله پاکستان به تمام نهادهای امنیتی هشدار داده که در طول مبارزات انتخاباتی خطر حملات علیه مولانا فضل الرحمن و ایمل ولی‌خان، رئیس حزب ملی عوامی در ایالت خیبرپختونخوا، وجود دارد.

درهمین حال، قرار است هیأتی از علمای دینی پاکستان به رهبری مولانا فضل الرحمان، به زودی وارد کابل شود.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که این هیأت در هفته جاری وارد کابل خواهد شد و در مورد تحریک طالبان پاکستانی و حل تنش‌ها میان کابل و اسلام آباد با مقام‌های امارت اسلامی دیدار و گفتگو خواهند کرد.

امارت اسلامی در حالی که می‌پذیرد از رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان برای سفر به کابل دعوت رسمی شده است، اما تاکید می‌کند که تا هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده است.

پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان، حکومت پاکستان بارها مدعی شده است که حمله‌های تحریک طالبان پاکستانی در آن کشور افزایش یافته و این گروه حمله‌های خود برضد پاکستان را از خاک افغانستان طرح‌ریزی می‌کند، اما امارت اسلامی همواره این ادعای مقام‌های پاکستانی را رد کرده و آن را بی‌بنیاد می‌داند.

Trending

خروج از نسخه موبایل