جهان

حمله دوباره راکتی به دو کشتی در دریای سرخ توسط حوثی‌های یمن

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۷, ۱۴۰۲)

یک سخنگوی حوثی‌ها صبح سه‌شنبه (۱۷دلو) اعلام کرد که این گروه در تازه‌ترین اقدامش به دو کشتی در دریای سرخ راکت فیر کردند که به یک کشتی باربری که در سواحل حدیده یمن در حرکت بود خسارت جزئی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حوثی‌ها از اواسط نوامبر سال گذشته کشتی‌های تجارتی را با طیاره بدون سرنشین و راکت در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند و این اقدامات را به عنوان همبستگی با فلسطینی‌ها علیه اسرائیل در جنگ غزه توصیف می‌کنند.

سخنگوی نظامی حوثی‌ها گفته که راکت‌های این گروه به سمت دو کشتی Morning Tide و Star Nasia فیر شد که به ادعای آنها انگلیسی و امریکایی بودند. این در حالی است که این کشتی‌ها با پرچم جزایر مارشال و باربادوس در حرکت بودند.

شرکت امنیت دریایی بریتانیا، آمبری، امروز اعلام کرد که یک کشتی باربری با بیرق باربادوس که متعلق به یک شرکت بریتانیایی است، هنگام حرکت به سمت جنوب شرق از طریق دریای سرخ، با حمله یک طیاره بدون سرنشین آسیب دید.

طبق اعلام شرکت آمبری، هیچ تلفاتی گزارش نشده و این کشتی پس از چند مانور به سفر خود ادامه داده است.

شرکت بریتانیایی Furadino Shipping، که مالک کشتی دوم به نام Morning Tide است به رویترز گفت که کشتی در حال حاضر بدون مشکل در حال حرکت است، اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) روز سه شنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر حمله یک راکت به سمت یک کشتی واقع در غرب حدیده دریافت کرده است و یک کشتی کوچک در نزدیکی آن دیده شده است.

طبق اعلام این سازمان، راکت از روی عرشه کشتی عبور کرد و آسیب جزئی به پنجره‌های وارد کرد، اما کشتی و خدمه سالم بودند و به مسیر برنامه‌ریزی‌شده ادامه دادند.

حملات حوثی‌ها در دریای سرخ کشتیرانی جهانی را مختل کرده و شرکت‌ها را مجبور به تغییر مسیر به سفرهای طولانی‌تر و پرهزینه‌تر در جنوب آفریقا کرده است و این نگرانی را برانگیخته است که جنگ اسرائیل و حماس ممکن است گسترش یابد و خاورمیانه را بی‌ثبات کند.

ایالات متحده و بریتانیا از یک ماه پیش حمله به اهداف حوثی‌ها تحت حمایت حکومت ایران در یمن را در تلافی حملات به کشتی‌های دریایی دریای سرخ آغاز کردند.

اردوی امریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور در بعد از ظهر دوشنبه به وقت یمن برای دفاع از خود حمله‌ای را علیه دو کشتی بدون سرنشین انفجاری حوثی‌ها انجام دادند که به گفته آن‌ها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های نیروی دریایی امریکا و کشتی‌های تجارتی در منطقه است.

Trending

خروج از نسخه موبایل