رویداد های اخیر

خلیلزاد در دیدار با غنی و عبدالله بر تعهدات امریکا در قبال افغانستان تاکید کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و برخی از مقام های دیگر دولتی در کابل دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری میگوید که آقای خلیلزاد چاشت امروز در دیدار با رییس جمهور روی تسریع روند صلح و ادامه کمک های امریکا با افغانستان بحث کرده است.

ارگ میگوید که امریکا سالانه ۳.۳ میلیارد دالر را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کمک خواهد کرد.

گفتگوهای آقای غنی و خلیلزاد هرچند بیشتر روی روابط سیاسی و متمرکز بود، اما ارگ میگویند که در روزهای آینده روی روند صلح با زلمی خلیلزاد گفتگوهای بیشتر صورت خواهد گرفت.

لطیف محمود معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید: “امروز هیات که از امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد به کابل آمده بود با رییس جمهور دیدار کرد. طرف ها روی تداوم سیاسی گفتگو کرده اند.”

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در دیدار با زلمی خلیلزاد از آغاز فصل جدید روابط با امریکا ابراز خوشبینی کرده است.

شورای مصالحه ملی میگوید آقای خلیلزاد در این دیدار روی آغاز مذاکرات نتیجه بخش و جدی میان جمهوریت و طالبان پافشاری کرده است.

از سوی دیگر گروه طالبان با نماینده سازمان ملل در دوحه دیدار کرده است.

دفتر سیاسی این گروه در دوحه گفته است که طالبان از تعهد خود برای گفتگوهای صلح به نماینده سازمان ملل اطمینان داده است.

این در حالیست که هیات جمهوری اسلامی افغانستان در حال حاضر در دوحه به سر میبرد. این هیات گفته که منتظر پاسخ طالبان برای آغاز گفتگوها است. در سوی دیگر، قرار است زلمی خلیل زاد برای گفتوگو با طالبان هم به قطر برود.

Trending

خروج از نسخه موبایل