خبرهای تازه

خواست اتحادیه اروپا از افغانستان بر ارایه بسته انتخاباتی در نشست بروکسل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اتحادیه اروپا از حکومت وحدت ملی می خواهد پیش از فرا رسیدن نشست بروکسل گام های عملی برای اصلاحات انتخاباتی برداشته و بسته انتخاباتی را در این نشست ارایه کند.

فرانس مایک میلبن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در گفتگو با آریانا نیوز بر اصلاح بی درنگ نظام انتخاباتی تاکید ورزیده می گوید، جهانیان در نشست بروکسل انتظار دارند که رهبران حکومت نخست گام های عملی اصلاحات انتخاباتی را برداشته و بسته انتخاباتی را برای برگزاری انتخابات پیشرو در این نشست ارایه کنند، زیرا این وعده است که حکومت به جهانیان داده است.

“انتخابات آینده کامل نخواهد بود، اما ما انتظار داریم که دولت گام های لازم را بردارد تا اطمینان حاصل شود که انتخابات بعدی بهبود را نسبت به انتخابات گذشته داشته است.”

تا دو ماه و چند روز دیگر نشست بروکسل برگزار خواهد شد، اتحادیه اروپا که به تعهد مجدد در این نشست به ادامه کمک ها به افغانستان امیدوار است و آنرا برای افغانستان بسیار موثر دانسته تاکید می ورزد، که در این نشست روی چهار مورد مهم گفتگو خواهد شد.

سفیر اتحادیه اروپا می گوید، حکومت افغانستان وعده های بسیاری داده که این کار انتظار باشندگان کشور را بالا برده است، در حالیکه این وعده ها نتایج قابل قبولی نداشته است، ولی رییس جمهور تلاش می کند به تعهداتش در برابر جهانیان عمل می کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل