علم و تکنالوژی

خوشبینی‌ها برای نمایش موتر ساخت افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی موتر

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۷, ۱۴۰۱)

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی حکومت امارت اسلامی افغانستان ادعا کرده است، که یک موتر مدل ۲۰۲۲ را ساخته‌اند و قرار است که در آینده نزدیک در یک نمایشگاه بین‌المللی موتر جینیوا در قطر به نمایش گذاشته شود.

این اداره می‌افزاید که با سفیر قطر در کابل درباره نمایش این موتر در نمایشگاه موترهای ۲۰۲۲ قطر دیدار و گفتگو کرده است.

سفیر قطر، از رهبری اداره تعلیمات تخنیکی ومسلکی، برای حمایت از آموزش جوانان با فرصت‌های محدود و ساخت یک موتر، توسط مرکز نوآوری این اداره اظهار خرسندی کرد و از همکاری سفارت مربوط با این اداره اطمینان داد.

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌گوید، که همه اجزا و دیزاین این موتر از سوی کارکنان بخش نوآوری این اداره ساخته شده و تنها “انجن” این موتر ساخت بیرونی است که به آن نصب شده است.

مسئول اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی افغانستان در صفحه توییتر خود نوشت تا دو هفته دیگر موتر ساخت افغانستان که به ابتکار این اداره طراحی و ساخته شده، تکمیل می‌گردد.

غلام حیدر شهامت، رئیس اداره تعلیمات و تخنیکی گفت: «آخرین لحظات ساخت موتر ۲۰۲۲ ساخت داخلی افغانستان در ورکشاپ‌ تخنیکی مرکز نوآوری اداره تعلیمات تخنیکی و‌ مسلکی تا ۲ هفته بعد این‌ موتر‌ تکمیل خواهد شد.»

حیدر شهامت افزوده است که رنگ مالی و نصب چراغ‌های این موتر تا حدود دوهفته دیگر مطابق آنچه درصفحات اجتماعی دیده شده، آماده خواهد شد و تولید نهایی آن دو هفته بعد با شما شریک می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل