ورزش

درگیری‌ در ورزشگاه اندونیزیا ۱۷۴ کشته و ۱۸۰ زخمی برجای گذاشت

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۰, ۱۴۰۱)

مقامات اندونیزیا می‌گویند که به دلیل حمله طرفداران یکی از تیم‌های فوتبال به زمین مسابقه و درگیری با نیروهای امنیتی در این کشور ۱۷۴ نفر کشته و ۱۸۰ نفر زخمی شدند. 

به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مقامات اندونیزیا روز یکشنبه اعلام کردند که در یک مسابقه فوتبال در این کشور در حالی که هواداران در تلاش برای فرار بودند، حداقل ۱۷۴ نفر کشته و حدود ۱۸۰ نفر زخمی شدند که به نظر می‌رسد بدترین فاجعه ورزشی در نیم قرن اخیر باشد.

نیکو افینتا رئیس پولیس جاوا شرقی به خبرنگاران گفت: «هنگامی که هواداران تیم میزبان در این ولایت شنبه شب برای ابراز ناراحتی خود به زمین بازی حمله کردند، افسران در تلاش برای اداره اوضاع برآمده و گاز اشک آور شلیک کردند که باعث ازدحام جمعیت و موارد خفگی شد.»

فیلم‌های ویدئویی منتشر شده هواداران را نشان می‌دهد که پس از شکست ۳-۲ تیم “آرما اف سی” مقابل “پرسبایا سورابایا”، وارد زمین ورزشگاه “مالانگ” شدند.

رئیس یکی از شفاخانه‌های منطقه در مصاحبه‌ای گفت که برخی از قربانیان دچار جراحات مغزی شده‌اند و یک کودک پنج ساله نیز در میان کشته‌شدگان دیده می‌شود.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونیزیا گفت که مقامات باید امنیت در مسابقات را به طور کامل ارزیابی کنند و افزود که امیدوار است این آخرین فاجعه فوتبال در کشور باشد.

وی به فدراسیون فوتبال اندونیزیا دستور داد تا تمام بازی‌های لیگ برتر اندونیزیا را تا زمان تکمیل تحقیقات به حالت تعلیق درآورد.

رویترز در ادامه به نقل از اتحادیه فوتبال اندونیزیا نوشت: «تحقیقات در مورد این آشوب و کشته شدن ده‌ها نفر از مردم کشور در این مسابقه فوتبال در جاوه آغاز شده است».

اتحادیه فوتبال اندونیزیا سپس اعلام کرد که به‌ دلایل و ملاحظات امنیتی در پی این آشوب، تصمیم بر این شد که مسابقات فوتبال به مدت یک هفته تعلیق شود.»

وزیر ورزش اندونیزیا نیز گفت: «پس از ازدحام و هجوم مرگبار تماشاچیان در استادیوم جاوه، اقدامات ایمنی در مسابقات فوتبال را مجددا ارزیابی خواهیم کرد.»

Trending

خروج از نسخه موبایل