اخبار ساحوی

در حمله طالبان در بلخ هشت پولیس جان باختند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۷, ۱۳۹۹)

دست کم هشت تن از نیروی امنیتی بر اثر حمله تهاجمی طالبان بالای یک پایگاه پولیس در ولسوالی نهر شاهی ولایت بلخ جان باخته و شش تن دیگر جراحت برداشته اند.

عادل شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ میگوید که پایگاه شهرک افغانیه که در شمال شهر مزارشریف موقعیت دارد و از مربوطات ولسوالی نهر شاهی ولایت بلخ است.

آقای عادل میگوید که طالبان شب گذشته بالای این پایگاه حمله کردند که در نتیجه هشت تن جان باختند و شش تن دیگر زخم برداشته اند  .

اما بستگان سربازان جان باخته رقم تلفات را چهارده تن گفته و فرمانده پولیس بلخ را نیز به کوتاهی در امر پشتیبانی از این سربازان متهم می کنند.

آنان می گویند که این سربازان مهمات کافی در اختیار نداشتند  .

شمار هم میگویند بیشتر سربازان قربانی کم کاری های مقامات شده و با وجود تماس های مکرر با فرماندهی پولیس بلخ نیروهای کمکی به ساحه فرستاده نشده است.

اما سخنگوی پولیس بلخ میگوید طالبان مسیر راه‌ها را ماین گذاری کرده بودند و وضعیت بد اقلیمی هم سبب شد تا حمایت هوایی با مشکل روبرو شود  .

در همین حال آقای عادل میگوید که در این حمله هفت طالب مسلح کشته و پنج نفر دیگر زخم برداشته اند.

نهر شاهی نزدیک ترین ولسوالی به شهر مزارشریف محسوب می شود و از امن ترین مناطق ولایت بلخ به شمار می رفت اما حالا دیده می شود که تحرکات طالبان نسبت به گذشته نزدیک تر به شهرمزار شریف شده است.

سربازان مستقر در این پایگاه ظرف یک سال گذشته هفت بار مورد حملات تهاجمی طالبان قرار گرفته که در این حملات سی نیروی امنیتی کشته و شمار زیاد هم زخمی شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل