رویداد های اخیر

دیدار نماینده سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان با مولوی عبدالسلام حنفی

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۶, ۱۴۰۱)

طارق علی بخیت، نماینده سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان روز دوشنبه (۱۵حوت) با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا دیدار کرده است. در این نماینده سازمان همکاری اسلامی نشست در باره‌ی فیصله‌ها در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان در مورد افغانستان که بر تداوم کمک‌های بشری و اعزام هیات عالمان دینی جهان اسلام به افغانستان تاکید شد، معلومات ارایه کرد. 

دراین دیدار آقای بخیت گفته است که:«سازمان همکاری‌های اسلامی برای افغانستان بر تداوم کمک‌های بشردوستانه که اخیراً وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان بر آن تصمیم گرفته اند تاکید میکند. ما برای حل نگرانی برخی کشورها در خصوص افغانستان به این کشور سفرکرده ایم.»

مولوی عبدالسلام حنفی نقش سازمان همکاری اسلامی را در کشور مهم خوانده و گفته است که اگر از نمایندگان امارت اسلامی در نشست‌های بعدی این سازمان دعوت شود، این نشست‌ها نتایج موثرتر در قبال خواهد داشت.

آقای حنفی از شرکت‌های کشورهای اسلامی دعوت کرده است تا در بخش‌های استخراج معادن، تولید انرژی، مواصلات و سایر بخش‌ها در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

برخی از آگاهان نقش سازمان همکاری‌های اسلامی را بر ادامه کمک‌های بشتردوستانه، حل معضل آموزش، تحصیل و کار زنان و ایجاد موقف منظم کشورها بر به رسمیت شناختن حکومت جدید افغانستان مهم و ارزنده می‌دانند.

به باور آگاهان دفتر سازمان همکاری‌های اسلامی در کابل نقش مهمی را در تقویت بیشتر روابط  افغانستان با کشورهای اسلامی دارد مشروط بر اینکه این سازمان، کشورهای اسلامی را متقاعد سازد تا وارد تعامل رسمی با کابل شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل