رویداد های اخیر

ذکی دریابی و روزنامه اطلاعات روز برنده‌‌ی جایزه مبارزه با فساد اداری شدند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۳, ۱۳۹۹)

سازمان شفافیت بین‌الملل اعلام کرده است که ذکی دریابی، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات روز  و روزنامه «اطلاعات روز» برنده‌ی جایزه مبارزه با فساد اداری در سال ۲۰۲۰ شده اند.

در فهرست برند‌گان نام بوتاکوز کوپبایوا، قزاقستانی، نیز جا دارد.

سازمان شفافیت بین الملل، یک سازمان بین المللی است که برای مبارزه با فساد اداری کار میکند.

این سازمان در یک توییت گفته است که ” ذکی دریابی ژورنالیست و روزنامه اطلاعات روز در نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر شان در امر مبارزه با فساد اداری با وجود چالش‌ها، تهدیدات و محدودیت‌ها برای جایزه مبارزه با فساد اداری ۲۰۲۰ انتخاب شدند.”

این سازمان  افزوده است که ” این ها یک نمونه تحسین بر انگیز برای ژورنالیستان و جوانان فعال در سراسر جهان استند که  از استقامت و رویکرد پایدار برای پاسخگویی به قدرت عمل کردند.”

این جایزه  شب گذشته ( چهارشنبه، ۱۲ قوس) توسط سازمان مبارزه با فساد اداری به ذکی در جریان یک نشست مجازی داده شد.

ذکی دریابی در این باره در توییتی گفته است: “بسیار افتخار میکنم که جایزه مبارزه با فساد اداری ۲۰۲۰ را به من اعطا کرده اند. من آرزوی روزی را دارم که افغانستان در میان کشورهای مفسد و کشنده ترین مکان برای ژورنالیستان در سراسر جهان نباشد.”

‌جایزه‌ی مبارزه با فساد در سال ۲۰۰۰ به نام «جایزه شفافیت» راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۶ به «جایزه مبارزه با فساد» تغییر نام یافت.

این درحالی است که به تاریخ ۲۹ عقرب سال جاری سازمان شفافیت بین الملل فهرست چهار نامزد نهایی این جایزه را اعلام کرده بود که ذکی دریابی و روزنامه اطلاعات روز نیز در میان آنان قرار داشتند.

سازمان شفافیت بین‌الملل گفته است که امسال ۲۲۸ فرد و نهاد برای دریافت این جایزه نامزد بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل