جهان

رانش زمین در برازیل جان ۹۴ تن را گرفتن

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۸, ۱۴۰۰)

بارش شدید باران باعث رانش زمین و سیل شد که بخشی از شهر پتروپولیس را ویران کرد، گفته می‌شود که این شهر همان منطقه‌ای است که فاجعه مشابهی در سال ۲۰۱۱ باعث کشته شدن بیش از ۹۰۰ نفر شد.

پس از رانش زمین و سیل شدید در شهر پتروپلیش در شمال ایالت ریودوژانیرو آتش‌نشانان و ساکنان ناامید از زندگی همچنان در جستجوی قربانیان این حادثه مرگبار در این منطقه کوهستانی برازیل هستند.

در جریان این حادثه در باران‌های یک ماهه را در طول یک شب بارید و سبب ایجاد سیل شدید شد و دست‌کم جان ۹۴ نفر از شهروندان را گرفت.

شهردار شهر تاریخی پتروپولیس گفت که تعداد قربانیان همچنان در حال افزایش است. یک فاجعه مشابه در سال ۲۰۱۱ باعث مرگ بیش از ۹۰۰ نفر در این منطقه شد. بسیاری از کارشناسان می‌گویند که چنین رویداد‌های شدید آب و هوایی با گرم شدن کره زمین رایج‌تر می‌شوند.

بارش شدید باران که از غروب سه‌شنبه در این ناحیه شروع شد باعث رانش زمین شد که ده‌ها خانه را در دامنه‌های بالای پتروپولیس با بارش گل و لای ویران کرد و باعث جاری شدن سیل شد که خسارات بیشتری به جاده‌های پایین‌تر وارد کرد. تصاویر و ویدئو‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که رودی از گل و لای در جاده‌های شهر جاری شده و همه چیز را از جمله موتر‌ها درختان و در بعضی موارد حتی آدم‌ها را در مسیر خود جارو می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل