جهان

رهبر کوریای شمالی: جنگ حتمی است

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۰, ۱۴۰۲)

رسانه های دولتی کوریای شمالی روز یکشنبه گزارش دادند که این کشور متعهد است که در سال ۲۰۲۴ سه ماهواره جاسوسی جدید را پرتاب کند، طیاره های بی سرنشین نظامی بسازد و انبار اسلحه هسته‌ای خود را تقویت نماید. کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفت سیاست ایالات متحده، جنگ را اجتناب ناپذیر می‌کند.

رویترز گزارش داد که کیم در سخنرانی طولانی خود در پایان جلسات پنج روزه حزب حاکم که اهداف اقتصادی، نظامی و سیاست خارجی را برای سال آینده تعیین می کند، از واشنگتن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی KCNA، وی گفت: «به دلیل حرکات بی پروای دشمنان برای تهاجم به ما، این یک واقعیت است که هر لحظه ممکن است جنگ در شبه جزیره کوریا رخ دهد.»

او به اردو دستور داد تا در پاسخ به هرگونه حمله، برای «آرام کردن کل قلمرو کوریای جنوبی» از جمله با بمب‌های هسته‌ای در صورت ضرورت، آماده شوند.

سخنرانی کیم در آستانه سالی است که شاهد برگزاری انتخابات مهم در کوریای جنوبی و ایالات متحده خواهد بود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کوریای شمالی برنامه نظامی را به عنوان اهرم فشار در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نومبر ادامه خواهد داد، که می‌تواند شاهد بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا باشد که با کیم دیپلوماسی تاریخی انجام داد.

لیف اریک ایزلی، استاد مطالعات بین‌الملل در پوهنتون اوها وومنز در سئول، گفت: «پیونگ یانگ ممکن است منتظر انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باشد تا ببیند تحریکات آن در دولت بعدی چه چیزی می‌تواند به آن بخرد.»

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید که آماده گفتگو است، اما در حالی که کوریای شمالی آزمایش‌های راکتی بیشتری را که تحت تحریم‌های سازمان ملل متحد ممنوع شده، ادامه داد، تحریم‌های جدیدی را وضع کرد.

ایالات متحده همچنین تمرینات نظامی خود را افزایش داد و تجهیزات نظامی بیشتری از جمله تحت البحری‌های مجهز به سلاح هسته‌ای و کشتی‌های طیاره بر بزرگ را در نزدیکی شبه جزیره کوریا مستقر کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل