رویداد های اخیر

روز جهانی معلم؛ حنفی: با افزایش امکانات دولتی معاش معلمین بیشتر خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۳, ۱۴۰۲)

معاون اداری رییس الوزرا می‌گوید که ارتقای کیفیت و کمیت معارف یکی از اولویت‌های امارت اسلامی می‌باشد و هر زمانی امکانات حکومتی بیشتر شود، معاش معلمین را افزایش خواهند داد.

عبدالسلام حنفی طی مراسمی در کابل به مناسبت گرامی‌داشت از «روز جهانی معلم» گفت که بعد از حاکمیت امارت اسلامی، وزارت معارف توانسته است به تعداد ۱۰ میلیون شاگرد را در ۱۸ هزار و۴۹۸ نهاد تعلیمی بواسطه ۲۴۵ هزار و ۶۷۱ معلم ترتیب و تنظیم کند.

آقای حنفی گفته است که در حال حاضر تمامی معاشات کارمندان در کشور از بودجه حکومت تعیین می‌گردد.

او گفت: «معاشات را نظر به امکانات دست‌داشته خود ترتیب و تنظیم کردیم، اگر ما چقدر امکاناتی که به دست داشته باشیم، ان‌شاء‌الله اولین کسانی که در معاشات شان زیادت صورت می‌گیرد، معلمین گرامی خواهد بود.»

در این مراسم، سرپرست وزارت معارف همچنان گفته است که این وزارت متعهد به عرضه خدمات در بخش علوم عصری و دینی می باشد و کوشش می‌کنند تا سهولت‌های لازم را به منظور آموزش، تعلیم و تربیه در سرتاسر کشور برای شاگردان فراهم کنند.

حبیب‌الله آغا گفت: «همین قسم وزارت معارف کشور تلاش دارد که تمامی حقوق استادان را نظر به توان مهیا و تمامی سهولت‌ها را به آنان مهیا کند.»

از سویی هم، برخی از معلمان از کم‌بودن معاشات شان شکایت دارند.

عبدالاحد امید زاده، معلم، گفت: «به مشکلات معلمین هیچ کس توجه نکرده و تا امروز هم همین گونه مشکلات معلمین پابرجا باقی مانده، مثلاً معاش معلمین کافی نیست.»

سید یاسین، معلم، نیز گفت: «معاش معلمین بسیار کافی نیست، معلمین نمی‌توانند که با این پول مصارف خویش را پوره کنند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل