جهان

رییس سازمان سی‌آی‌ای با همتای روسی‌اش در ترکیه دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۵, ۱۴۰۱)

یک مقام کاخ سفید روز دوشنبه (۲۳عقرب) گفت که ویلیام برنز، رییس سازمان سی‌آی‌ای امریکا با همتای روسی خود در شهر انقره، پایتخت ترکیه دیدار کرد.

ویلیام برنز به سرگئی نرشکین، رییس سازمان استخبارات خارجی روسیه، در مورد پیامدهای استفاده از سلاح‌های اتومی در اوکراین و تاثیرات آن بر «ثبات استراتژیک» هشدار داد و تبادله زندانیان را مطرح کرد.

دیمتری پسکوف، سخنگوی حکومت روسیه ملاقات این دو مقام بلندپایه استخباراتی را تایید کرد اما از ارایه جزئیات در باره موضوعات مورد بحث خودداری کرد.

یک مقام امریکایی به شرط افشا نشدن نامش به رویترز گفت: «برنز برای مذاکره‌ به آنجا نرفته بود. او روی توافق برسر پایان جنگ در اوکراین بحثی نداشت.»

وی افزود: «برنز پیام حکومت امریکا را در مورد پیامدهای استفاده از سلاح اتومی و خطری که این کار برای ثبات استراتژیک دارد، به روسیه انتقال داد…او هم‌چنان موضوع زندانی شدن غیرعادلانه شهروندان امریکا را مطرح کرد.»

برنز سفیر پیشین امریکا در روسیه بود و قبل از آغاز جنگ اوکراین به مسکو رفت و در مورد آغاز آن هشدار داده بود.

یک سخنگوی کاخ سفید گفته است که برنز روی بحران اوکراین با رییس سازمان استخبارات خارجی روسیه صحبتی نکرده بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما در مورد سفرش به حکومت اوکراین اطلاع داده بودیم. ما کاملاً به این اصل وفاداریم، بدون حضور نماینده‌گان اوکراینی هیچ موضوعی را با کسی در باره اوکراین بحث نخواهیم کرد.»

Trending

خروج از نسخه موبایل