جهان

زلنسکی در کنفراس شانگری‌لا: متوقف کردن روسیه برای کل جهان اهمیت دارد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۲, ۱۴۰۱)

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در یک سخنرانی مجازی در کنفرانس گفت‌وگوی شانگری‌لا در سنگاپور گفت متوقف کردن روسیه برای کل جهان اهمیت دارد چرا که نتیجه تهاجم روسیه به کشورش، نه تنها اوکراین بلکه کل آینده نظم بین‌المللی را از خود متاثر خواهد کرد.

وی که از طریق ویدیو و از مکانی نامعلوم در کی‌یف در این کنفرانس شرکت کرده بود، ضمن اشاره به کمک‌های غرب و متحدان آسیایی از همان آغاز تهاجم روسیه، بر ضرورت تداوم این کمک‌ها تاکید کرد.

آقای زلنسکی گفت:”من قدردان پشتیبانی‌تان هستم… اما این پشتیبانی نه تنها برای اوکراین بلکه برای شما نیز هست.” به گفته وی، “در میدان نبرد اوکراین است که قوانین آینده این دنیا همراه با مرزهای ممکنات تعیین می‌شود.”

او اقدام روسیه مبنی بر مسدود کردن دسترسی اوکراین به بنادر واقع در دریای سیاه و دریای آزوف جهت جلوگیری از صادرات مواد غذایی به بازارهای جهان را به عنوان نمونه‌ای از اقدامات مسکو برشمرد که کل جهان را از خود متاثر کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین افزایش قیمت کالاها را به اقدامات روسیه مرتبط دانست و گفت کرملین ابتدا با مسدود کردن انرژی سبب افزایش قیمت‌ها شد و اکنون همین اقدام را در ارتباط با مواد غذایی انجام می‌دهد.

ولودیمیر زلنسکی خطاب به ۵۷۵ نماینده از ۴۰ کشور شرکت‌کننده از جمله امریکا در این کنفرانس گفت ارتش اوکراین قصد تجاوز به خاک روسیه ندارد. او افزود:”لطفا به یاد داشته باشید که جنگ در سرزمین ما انجام می‌شود. مردم اوکراین در حال کشته شدن هستند… ما نمی‌خواهیم وارد خاک روسیه شویم.”

روسیه اقدامات خود در اوکراین را عملیات ویژه می‌خواند و مدعی است برای از بین بردن قابلیت‌های نظامی و دستگیری ملی‌گرایان خطرناک اوکراینی به این کشور حمله کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل