رویداد های اخیر

سازمان جهانی غذا به دلیل کمبود بودجه از کاهش کمک‌هایش خبر داد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۶, ۱۴۰۲)

سازمان جهانی غذا به دلیل کمبود بودجه از کاهش کمک‌هایش خبر می‌دهد و می‌گوید این سازمان در حالت بحرانی در یک ماه میتواند برای سه میلیون تن کمک نماید.

همزمان با این سازمان جهانی حمایت از کودکان می‌گوید در حال حاضر نباید جامعه جهانی به افغانستان پشت کند و در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد مواد غذایی برای کودکان کاهش یافته است.

کم آبی، تغیرات اقلیمی و خشک سالی‌های اخیر در کشور، باعث گسترش فقر و تاثیرات منفی به ویژه بالای زنان و کودکان شده است، اینگونه که سازمان حمایت از کودکان می‌گوید در حال حاضر جامعه جهانی نباید به افغانستان پشت کند زیرا افغانستان برای سومین سال پیهم خشکسالی را تجربه می‌کند و کودکان در صف اول قربانیان قرار دارد.

در خبرنامه این نهاد آمده است و بر اساس سروری آنان ۶۷ درصد از کودکان در مقایسه با سال گذشته، مواد غذایی برای‌شان کاهش یافته است.

همزمان با این سازمان جهانی غذا می‌گوید به دلیل برکمبود بودجه وعدم تمایل کشورهای تمویل کننده برای هشت میلیون تن در شش ماه آینده کمک‌ها قطع خواهد شد و این سازمان در حالت بحرانی می‌تواند در یک ماه برای سه میلیون تن کمک نماید.

فرهان الحق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که:«به دلیل کمبود شدید بودجه سازمان جهانی خوراک ناگزیر در ماه سپتامبر ۲ میلیون نیازمند دیگر را از کمک‌های غذایی در افغانستان کنار بگذارد. تنها به سه میلیون نفر در ماه کمک اضطراری ارائه خواهد شد این سازمان، کمک‌های غذایی از ۷۵ به ۵۰ درصد کاهش داده است و به یک میلیارد دالر نیاز دارد تا بر اساس طرح رسیدگی به ۲۱ میلیون نیازمند در افغانستان کمک صورت گیرد.»

با این حال مسولان در وزارت اقتصاد می‌گویند آنان برای کاهش فقر در کشور برنامه‌ها و پلان‌های روی دست دارند که مهم ترین‌های آنا حوزه‌های جلب و جذب سرمایه‌گذاری در کشور، پروژه‌های اشتغال زا، تفویت بخش خصوصی و حمایت از پروژه‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد.

عبدالطیف نظری، معین اقتصادی وزارت اقتصاد میگوید که:«برنامه ریزی ما برای کاهش فقر چند حوزه را در بر می‌گیرد، جلب و جذب سرمایه‌گذاری در کشور، پروژه‌های اشتغال زا، تفویت بخش خصوصی و حمایت از پروژه‌های اقتصادی می‌تواند ایجاد اشتغال کند و قدرت خرید خانواده‌ها را بیشتر کند.»

این در حالی است که پیش از نیز اتحادیه ملی کارگران افغانستان گفته است بسیاری از خانواده‌ها به دلیل فقر مجبور به انجام کارهای شاقه و سنگین بالای فرزندان خود شده و تعداد کودکان شاقه کار افزایش یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل