رویداد های اخیر

سران حکومت وحدت ملی قناعت کشور های دنیا را حاصل کرده نمیتوانند : سناتوران

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 برخی سناتوران افغان می گویند رییس جمهور و رییس اجرایی آنچه به مردم و جهانیان وعده داده بودند ، نتوانسته اند عمل کنند ازین رو توانایی قناعت دادن کشور های دنیا را در نشست های وارسا و بروکسل ندارند.

 در همین حال ریاست جمهوری خبر می دهد که تا زمان برگزاری این نشست در ماه جولای سال روان وعده های داده شده به جامعه جهانی عملی خواهد شد.

 وارسا و بروکسل دو نشست مهم جهانی برای افغانستان ، در این نشست حکومت ناگزیر است قناعت کشور های دنیا را فراهم کند و نشان دهد که در بخش های حکومتداری خوب و اصلاحات عملکرد های خوبی داشته است.

پیش از رسیدن این دو نشست ، برخی باور ها این است که به دلیل عملی نشدن این وعده ها احتمالا سران حکومت در این نشست ها شرکت نکنند.

زلمی زابلی سناتور میگوید ” سران حکومت در دو جلسه مهم آینده ممکن اشتراک نکنند ، ممکن رده های پایین شرکت کنند به دلیل که بزرگان ما توانایی جوابگویی جامعه جهانی را ندارند.”

 محمد آصف صدیقی سناتور گفت “حکومت وعده داده بود که فساد از بین برده می شود و اصلاحات انتخاباتی به میان میاید اما نشده در صورتی که این کار ها نشود شاید دست آورد های خوبی در دو نشست نداشته باشیم.”

 ریاست جمهوری افغانستان ابراز امیدواری میکند که تا زمان برگزاری نشست های وارسا و بروکسل وعده های داده شده عملی خواهد شد.

 سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رییس جمهور گفت ” نشست های که قرار است در وارسا و بروکسل برگزار شود از اهمیت خاصی برخوردار است و به همی دلیل ما آمادگی داریم هم از نگاه لوژستیکی و آوردن اصلاحات که تعهد کرده بودیم به شرکای جهانی خود روی دست داریم.”

 کشور های دنیا ادامه کمک های شان را به آوردن اصلاحات در افغانستان منوط دانسته اند ، و این در نشست های بروکسل و وارسا مشخص خواهد شد که جامعه جهانی پارچه کار کرد های حکومت وحدت ملی را نمره کامیابی می دهند یا نه.

 

گزارشگر” نصرت پارسا

Trending

خروج از نسخه موبایل