اخبار ساحوی

سربازان خیالی و وضعیت بزرگ راه ها در میدان وردک

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

تنها در ولسوالی جلریز وردک بیش از 150 سرباز خیالی شناسایی شده است.

فرمانده پولیس وردک میگوید: علت اصلی سقوط پاسگاه های پولیس محلی در این ولسوالی ریختن امتیازات این سربازان در جیب های مسولین محلی بوده است.

سال پار دست کم یازده پاسگاه نیروهای امنیتی در بخش های از ولسوالی جلریز وردگ به دست طالبان سقوط کرد هر چند هنوز هم دامنه نا امنی ها از این بزرگ راه برچیده نشده است اما آنچه علت اصلی بد امنی ها در این بخش ها گفته می شود موجودیت سربازان خیالی است. به تازگی بررسی های پولیس نشان داده است که از میان صد ها سرباز در ولسوالی جلریز نیم از آنان خیالی است و امتیازات شان به جیب مسوولان محلی ریخته شده است.

فهیم قایم فرمانده پولیس میدان وردک می گوید: “عامل اصلی سقوط پوسته ها، سربازان خیالی بوده است. در ولسوالی جلریز بررسی های ما نشان داد که نزدیک به یک صدو پنجاه سرباز خیالی وجود داشته است”.

ماموران امنیتی که در پاسگاه های کنار شاهراه میدان وردک – بامیان وظیفه اجرا می کنند می گویند که طالبان همواره با جاگذاری بمب های بزرگ بیلری و بشکه ی و نیز با بکارگیری سلاح های تک تیر انداز به نا امنی ها می پردازند تا جایکه همواره در تلاش اند تا این شاهراه را به روی عابرین مسدود کنند.

این افسر پولیس گفت: “طالبان تلاش دارند این شاهراه را مسدود کنند اما برایشان این اجازه را نمی دهیم. امسال شرایط نسبت به سال گذشته تغیر کرده است منظورم از رهبری در پولیس است”.

همایون سربازن دیگری علاوه کرد: “فصل ها که سبز شود، طالبان بزدلانه از خانه های مردم و قریه ها بالای ما حمله میکنند”.

ولایت میدان وردک دو بزرگ راه را در قلب اش جا داده است: بزرگ راه نمبر یک که مرکز افغانستان را به جنوب وصل می سازد و بزرگ راه نمبر دو که وردک را به غرب افغانستان وصل می کند و از همین رو طالبان در پی قطع یکی از این شاهرگ های اقتصادی هستند.

گزارشگر: احمد فرشاد صالح

Trending

خروج از نسخه موبایل