اخبار ساحوی

سرقت چهل هزاردالر توسط مشاور والی غزنی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک مشاور والی غزنی بیش از چهل هزار دالر معاش مشاوران این ولایت را از بانک بیرون آورده و فرار کرده است.

سارنوالی غزنی نیز میگوید که صفی الله ابراهیمی یکتن از مشاوران والی غزنی بیش از چهل هزاردالر از معاش مشاوران والی را از بانک بیرون کرده و با خود برده است.

عبدالرشید عابد  – رییس سارنوالی استناف غزنی میگوید،  فساد درعرصه های مختلف وجود دارند ازمقام ولایت گرفته تا شعبات، محاکم وحتی سارنوالی.

اما تلاش های ما هم وجود دارد از سویی ارگانهای کشفی، ارگانهای عدلی وقضای،  تا جلو آن گرفته شود.

درعین حال شورای ولایتی غزنی از افزایش فساد اداری در نهادهای دولتی این ولایت نگران اند. شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی میگویند والی غزنی در آغاز روزهای کاری اش وعده سپرده بود که با فساد اداری مبارزه جدی میکند اما حالا دیده میشود که بیشترین ریشه فساد از دفتر والی سرمیزند.

عزیزه میثم عضو شورای ولایتی غزنی میگوید،  فساد بصورت گسترده وجود دارد باید جلوآن گرفته شود،  اقای ابراهیمی  41 هزاردالر را سرقت نموده است این عمل باید از سویی والی صاحب دفترهای مسوول بگونه جدی پیگیری شود.

ژولینا فیضی یکی دیگر از اعضای  شورای ولایتی غزنی میگوید،  ما ازجناب والی صاحب میخواهیم که جلو فساد را بگیرد همانگونه که وعده سپرده بود، اگرنه ما مجبور می شویم مفسدین را به محاکم معرفی کنیم.

یک مسوول که در مقام ولایت وظیفه دارد و نخواست از او نام برده شود میگوید، هم اکنون والی غزنی بیش از ده مشاور دارد که همه این مشاوران بوسیله مقامهای بلنده پایه حکومت مرکزی با معاش دالری گزاف گماشته شده اند . وی می افزاید هیچ یک از مشاوران والی غزنی تحصیلات عالی ندارند و هیچ برنامه و طرح موثری برای این ولایت تاکنون نداشته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل