ورزش

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشور معرفی شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان پیتر شیگرت کرواسیایی در آستانه بازی ششم تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه معرفی شد.

پیتر شیگرت کرواسیایی با سابقه مربی گری در تیم های بوندسلیگایی بوخوم و دویسبورگ و حضور در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال گرجستان، سکان هدایت شیران خراسان را عهده دار شد.

شیگرت که با یک قرارداد پنج ساله هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته، با اشاره به علاقه اش برای آشنایی با فرهنگ مردم افغانستان، بر لزوم مرکزیت بخشیدن به کابل به عنوان مکان اصلی تمرینات تیم ملی، قبل از اعزام به مسابقات تاکید ورزید.

پیتر شیگرت سرمربی  جدید تیم ملی فوتبال افغانستان گفت باید تمام بازیکنانی که برای تیم ملی انتخاب می شوند در کابل جمع شوند و از کابل به سمت شهر میزبان بازی حرکت خواهیم کرد.

او اضافه کرد که نه تنها یک فلسفه فوتبالی  به میان می آورم بلکه نظم را هم حاکم خواهم ساخت به این معنا که بازیکنان باید به یک دیگر احترام بگذارند و مشکلات مابین شان را رو در رو حل بسازند.

در ضمن او افزود که من همیشه تلاش نخواهم کرد که از اروپا برای تیم ملی، بازیکن بیاورم بلکه اطفال افغانستان را رشد می دهم تا روزی برسد که تیم ملی به صورت کامل از داخل خود افغانستان انتخاب شود.

این سرمربی که با قرارداد ماهانه پنج هزار دالر، بر چوکی هدایت تیم ملی فوتبال تکیه خواهد زد، از رقم زدن روزهای خوش برای فوتبال کشور خبر داد و بر تعهد ش با افغانستان تاکید ورزید.

شیران خراسان تحت هدایت سلوان اسکلیزیچ در هشت بازی شامل سه بازی دوستانه و پنج بازی رسمی در چارچوب مقدماتی جام جهانی به میدان رفت که در این دیدارها پنج شکست، یک تساوی و دو پیروزی کسب کرد.

 

گزارشگر: سید مرتضی دانش 

Trending

خروج از نسخه موبایل