اخبار ساحوی

سفارت امریکا در بغداد با هفت هاوان هدف حمله قرار گرفت

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۸, ۱۴۰۲)

یک مقام نظامی ایالات متحده امریکا به رویترز گفت که تقریباً هفت هاوان به محوطه سفارت امریکا در بغداد در اوایل روز جمعه اصابت کرد که به نظر می‌رسد بزرگترین حمله در نوع خود در دوره حاضر است.

یک مقام دفاعی دیگر ایالات متحده به رویترز گفت که نیروهای امریکایی در عراق و سوریه نیز روز جمعه حداقل پنج بار دیگر هدف حملات راکتی و طیاره های بدون سرنشین قرار گرفتند؛ سه بار در پایگاه های جداگانه در سوریه و دو بار در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب بغداد.

این حملات از اواسط اکتوبر، زمانی که شبه نظامیان وابسته به ایران به دلیل حمایت واشنگتن از اسرائیل در جنگ علیه حماس در غزه، شروع به هدف قرار دادن دارایی های ایالات متحده در عراق و سوریه کردند، بیشترین حملاتی بود که در یک روز در منطقه به ثبت رسید.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، در تماسی با محمد شیعه السودانی، صدر اعظم عراق، این حملات را محکوم کرد و کتائب حزب الله و حرکت حزب الله النُجَباء، گروه های مسلح طرفدار ایران، را عاملان حملات اخیر دانست.

بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین به سودانی گفت: «ایالات متحده این حق را دارد که قاطعانه به این گروه ها پاسخ دهد.»

حمله به سفارت اولین باری بود که در بیش از یک سال گذشته به سمت آن انجام شد و ظاهراً دامنه اهداف حملات را افزایش داد. ده‌ها پایگاه نظامی که نیروهای امریکایی در آن مستقر هستند مورد حمله قرار گرفته‌اند و این موضوع ترس از گسترش جنگ در منطقه را افزایش داده است.

هیچ گروهی مسئولیت حمله بر سفارت امریکا در بغداد را بر عهده نگرفته، اما حملات قبلی علیه نیروهای امریکایی توسط شبه‌نظامیان وابسته به ایران که تحت بیرق مقاومت اسلامی در عراق فعالیت می‌کنند، انجام شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل