رویداد های اخیر

سفیر افغانستان در چین: افغان‌ها حاکمیت طالبان را نمی‌خواهند

Published

on

Photo credit Reuters
(Last Updated On: اسد ۱۵, ۱۴۰۰)

جاوید قایم سفیر افغانستان در پکن گفته است که افغانستان در تامین صلح و ثبات به حمایت چین نیاز دارد.

سفیر افغانستان گفته است که حکومت افغانستان همواره بر روابط دوستانه با چین تاکید کرده و نقش این کشور را در تامین صلح موثر دانسته است.

آقای قایم افزوده است: “بحث که ما همیشه با چین انجام داده ایم این است که ما به حمایت این کشور نیاز داریم. اما در مورد پایگاه های نظامی هرگز بحث نکرده ایم. تا کنون ما از سوی ناتو و امریکا حمایت می‌شویم.”

سفیر افغانستان با اشاره به حملات اخیر طالبان گفته است که حکومت افغانستان این گروه را شکست خواهد داد. وی گفته است که حمایت اخیر مردم افغانستان از نیروهای امنیتی نشان داد که مردم افغانستان خواستار حاکمیت طالبان نیستند.

جاوید قایم گفته است: “ما خیلی مطمین ایم که ساحات خود را حفظ کرده و طالبان را شکست خواهیم داد. مردم اگر در برابر طالبان به صفوف جنگ نرفتند. اما با فریاد الله اکبر نشان دادند که از دولت و نظام خود حمایت می‌کنند.”

جاوید قایم گفته است که دولت مستقل و منتخب از سوی مردم افغانستان را به سود چین خوانده و تاکید کرده است که پیروزی طالبان کشورهای همسایه به ویژه چین را نیز تهدید می‌کند.

آقای قایم افزوده است: “ایدیولوژی افراطی طالبان یا گروه های دیگر بسیار خطرناک است. بنابراین داشتن یک دولت منتخب به سود چین است. در حال حاضر ما یک دولت دموکراتیک داریم که با چین روابط دوستانه دارد.”

پکن چندی پیش میزبان شماری از سران گروه طالبان بود. مقام ها در این کشور گفته اند که چین انتظار دارد تا طرف های مذاکره کننده گفت‌وگوهای صلح را سرعت بخشند.

Trending

خروج از نسخه موبایل