رویداد های اخیر

سقوط پی‌هم ولسوالی‌ها؛ امریکا میگوید روند خروج احتمالا آهسته میشود

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱, ۱۴۰۰)

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز گذشته (دوشنبه، ۳۱ جوزا) گفته که رهبران امریکا روند خروج سربازان خارجی از افغانستان را ارزیابی میکنند.

وی میگوید که سرعت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان با در نظرداشت حمله‌های طالبان ممکن تغییر کند.

این وزارت می افزاید که روند خروج قطعی است و نیروهای شان در اوایل سپتمبر افغانستان را ترک خواهند کرد.

 جان کربی در این باره گفت:” اگر سرعت، چگونگی یا میزان خروج سربازان در کدام روز یا هفته مشخصی به تغییر نیاز داشت، ما می‌خواهیم که در این مورد انعطاف‌پذیر باشیم”.

پنتاگون همچنان گفته که سربازان آن کشور تا زمانیکه در افغانستان امکانات در اختیار داشته باشند از نیروهای افغانستان پشتیبانی خواهد کرد.

دوید پتریوس، فرمانده پیشین نیروهای ناتو در افغانستان، در این باره گفت:” من بیشتر نگرانم و آرزو دارم که بدترین ترس اتفاق نیفتد، اما شما حال فروپاشی نیروهای افغان را می بینید که من فکر می کردم شاید زمانی زیادی را در برگیرد. ترس این را دارم که در این کشور جنگ داخلی آغاز شود و افغانستان به عقب بر گردد. “

وزارت دفاع امریکا و سازمان ملل سطح بالای خشونت‌ها در افغانستان را نگران کننده می دانند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، در این باره گفت: “به گونه واضح ما نگران دوام خشونت‌ها در افغانستان استیم که بیشتر زنان، اطفال، اقلیت‌های مذهبی و در مجموع دیگر افراد ملکی مورد هدف قرار می گیرند. “

وزارت دفاع امریکا هفته گذشته گفته بود که حدود ۲۵۰۰ سرباز و  ۱۶۰۰۰ قراردادی که اکثریت امریکایی اند در افغانستان حضور دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل