رویداد های اخیر

شرکت هوایی یزد ایران پروازهایش را به مزارشریف آغاز کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲, ۱۴۰۲)

وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی از آغاز پروازهای شرکت هوایی یزد ایران به مزارشریف خبر می‌دهد.

این وزارت روز یک‌شنبه (اول دلو) گفته است که این شرکت هوایی ایرانی روز شنبه (۳۰جدی) نخستین پروازش را از تهران به میدان هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی انجام داده است.

این وزارت با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است: «این شرکت هوایی کشور ایران از این پس میان شهرهای تهران و مزارشریف هفته یک پرواز انجام می‌دهد که برای مسافرین سهولت‌های بیشتر فراهم خواهد شد.»

قنسولگری ایران در شهر مزارشریف نیز در شبکۀ اجتماعی ایکس آغاز پروازهای این شرکت هوایی را به ولایت بلخ تایید کرده است.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی گفت که این شرکت هوایی روزانه یک پرواز بین شارجه و کابل انجام خواهد داد.

این درحالی است که در جریان دو سال گذشته علاوه بر ایران، برخی شرکت‌های هوایی خارجی از جمله شرکت هوایی ایر عربیه امارات متحده عرب، پاکستان (PIA) و فلای دوبی، فعالیت‌های شان را در افغانستان از سر آغاز کرده اند.

درهمین حال، دریک خبر جداگانه وزارت ترانسپورت اعلام کرده است که یک بخش خاص «رانندگان تاکسی» توسط یک شرکت خصوصی برای اولین بار میان ایران و افغانستان ایجاد شده است.

این وزارت در شبکه اجتماعی ایکس نوشته پس از این مسافران می‌توانند میان شهرهای فراه افغانستان و بیرجند ایران با تاکسی رفت‌وآمد کنند.

فراه، ولایتی در غرب افغانستان است که با ایران مرز مشترک دارد. بیرجند نیز مرکز ایالت خراسان جنوبی است که در شرق ایران و در همسایگی افغانستان موقعیت دارد.

در خبرنامه وزارت ترانسپورت و هوانوردی آمده است که بخش رانندگان تاکسی توسط یک شرکت خصوصی به نام «شرکت بین‌المللی ترانسپورتی هوتک» ایجاد شده است.

این وزارت جزئیات بیشتری درباره کار تاکسی‌هایی که میان فراه و بیرجند سفر می‌کنند ارائه نکرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل