جهان

شمار قربانیان سیلاب در ایتالیا به ۱۳ تن رسید

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۹, ۱۴۰۲)

به گزارش خبرگزاری  رویترز به نقل از منابع محلی ایتالیا، شمار جان‌باختگان در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در منطقه امیلیا رومانیا در شمال مرکزی این کشور به ۱۳ تن رسید.

بر اساس این گزارش، ۴۲ شهر در ایتالیا از سیلاب آسیب دیده، ۱۰ هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه‌ها و برق ۳۴ هزار خانه قطع شده است. نیروهای اردو برای کمک به مردم محل رفته و در کمک رسانی شرکت کردند.

عملیات بازگشایی راه‌ها به روی تردد به دلیل وقوع سیلاب و لغزش زمین در منطقه ادامه دارد و نیروهای اردو این کشور نیز برای کمک به مردم به منطقه رفته و در کمک رسانی شرکت کرده‌ا‌ند.

ژیلبرتو پیچتو، وزیر محیط زیست و امنیت انرژی ایتالیا به یک رسانه‌ محلی گفته است که آنها برای منطقه امیلیا رومانیا که به شدت تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته است، “حالت اضطراری” اعلام خواهند کرد.

مقام های این کشور گفته اند که، بیش از ۵۰۰۰ مزرعه در این منطقه که شامل باغ‍‌های میوه و همچنین مزارع جواری و غلات است، زیر آب شده اند.

دولت ایتالیا گفته است است که ۲۰ میلیون یورو (۲۲ میلیون دالر) به عنوان کمک عاجل، علاوه بر ۱۰ میلیون یورویی که برای مقابله با سیلاب‌های دو هفته قبل که منجر به کشته شدن دست کم دو نفر شد، اختصاص داده شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل